آغاز پخش برنامه های شبکه اسپوتنیک از ایستگاه رادیو صدای مسکو

تهران – ایرنا – اسپوتنیک شبکه رسانه ای دولتی روسیه اعلام کرد که از فرکانس رادیو اکو ماسکو (صدای مسکو) که چندی پیش به علت نوع پوشش جنگ در اوکراین توقیف شده، برای پخش برنامه های رادیویی خود استفاده خواهد کرد.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از تارنمای روزنامه انگلیسی زبان ماسکو تایمز؛ مارگاریتا سیمونیان سردبیر شرکت آر تی همکار اسپوتنیک با اعلام این مطلب و توصیف پخش برنامه های رادیو اسپوتنیک بر روی فرکانس رادیویی پیشین اکو مسکو به عنوان گامی منطقی، افزود: اکنون بی عدالتی تاریخی برخوردار نبودن پرشنونده ترین ایستگاه رادیویی روسیه از فرکانس اف ام، برطرف شده است.

در پی رای هیئت مدیره این ایستگاه رادیویی به انحلال آن، رادیو اسپوتنیک از ۹ مارس (۱۸ اسفند ماه) روی فرکانس اف ام "اکو مسکو" در پنج شهر شامل مسکو و سن پترزبورگ برنامه پخش خواهد کرد.

پخش برنامه های این شبکه رادیویی در پی دستور نهاد دولتی ناظر بر رسانه های روسیه برای بسته شدن تارنمای آن به علت انتشار اطلاعات نادرست در باره اقدامات نیروهای ارتش سوریه، متوقف شد.

این شبکه رادیویی یکی از دستکم ۱۰ رسانه ای غیردولتی است که روسیه از هنگام ممنوعیت انتشار گزارش در باره جنگ از منابع غیردولتی و همچنین کاربرد واژگان جنگ یا تهاجم، تعطیل شده اند.

ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه با امضای قانونی مجازات تا ۱۵ سال زندان برای انتشار اخبار نادرست در باره ماموریت های ارتش روسیه مقرر کرد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha