شهرکرد - ایرنا - هنرمند چهارمحال و بختیاری به عنوان یکی از برگزیدگان نخستین جایزه بین‌المللی حکیم نظامی، شامگاه پنجشنبه در آیین بزرگداشت این شاعر ایرانی، نشان عالی یونسکو را دریافت کرد.

به گزارش ایرنا، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری گفت: آیین بزرگداشت حکیم نظامی شامگاه پنجشنبه با حضور چهره‌های فرهنگی و هنری در تالار وحدت برگزار و نشان عالی یونسکو به ۱۰ برگزیده این رویداد فرهنگی از جمله کوروش اسدپور هنرمند استان اهدا شد.

ابراهیم شریفی با اشاره به طراحی و انتخاب نخستین جایزه بین‌المللی حکیم نظامی در هفت حوزه ادبیات، نظامی پژوهی، خوشنویسی، نگارگری، هنرهای نمایشی، فرهنگ‌عامه و موسیقی از سوی کمیسیون ملی یونسکو – ایران، افزود: اسدپور خواننده موسیقی محلی، ترانه‌سرا و فعال فرهنگی چهارمحال و بختیاری در بخش موسیقی این رویداد فرهنگی مورد تقدیر قرار گرفت.

وی یادآور شد: این هنرمند فعال در عرصه موسیقی محلی و استاد آواز بختیاری از جمله چهره‌های برگزیده فرهنگ و هنر کشور به شمار می‌رود که در طول عمر هنری خود سهم عمده‌ای را در ترویج و معرفی آموزه‌ها و دستاوردهای حکیم نظامی ایفا کرده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه با بیان اینکه در دولت سیزدهم توجه ویژه‌ای به معرفی هر چه بهتر مشاهیر ایرانی و همچنین پاسداشت فرهنگ و هویت ایرانی اسلامی شکل گرفته است، گفت: در تقویم فرهنگی ۲۱ اسفند با نام حکیم نظامی مزین شده است که علاوه بر طراحی نخستین جایزه بین‌المللی این شاعر و حکیم پرآوازه ایرانی، برنامه‌های متنوعی نیز در بزرگداشت حکیم نظامی در تمامی استان‌ها به اجرا گذاشته می‌شود.

به گزارش ایرنا، کیخسرو خروش (خوشنویس)، محمدباقر آقامیری (نگارگر)، بهروز غریب‌پور (کارگردان تئاتر)، خانواده زنده‌یاد حسین دهلوی (آهنگساز)، محمد روشن‌دشتی (مترجم و برگزیده بخش ادبیات)، مهدی محبتی (استاد دانشگاه، نویسنده و پژوهشگر ادبیات فارسی)، سعید شفیعیون (خواننده و استاد دانشگاه)، عبدالمجید ارفعی (پژوهشگر و متخصص زبان‌های باستانی) و حاتم عسگری فراهانی (ردیف‌دان و موسیقی‌دان) نیز به عنوان دیگر برگزیدگان نخستین جایزه بین المللی حکیم نظامی، نشان عالی یونسکو را دریافت کردند.

کوروش اسدپور هنرمند ۵۶ ساله چهارمحال و بختیاری در سال ۱۳۷۳ نخستین مجموعه موسیقی خود را با نام «تیه کال» ارائه کرد. وی در این سال‌ها فعالیت در عرصه هنر موسیقی به‌ویژه موسیقی بختیاری و حماسی را با جدیت دنبال کرده است.