همدان- ایرنا- سرپرست فرمانداری ویژه ملایر از اعزام ۱۲۰ ملایری در قالب سه کاروان‌ راهیان نور به مناطق جنوبی خبر داد و گفت: این برنامه همزمان با نیمه شعبان در ۲۷ اسفند برگزار می شود.

به گزارش ایرنا؛ «حسین فارسی» روز یکشنبه در جلسه هماهنگی اعزام اردوهای راهیان نور شهرستان ملایر افزود: تمامی زیرساخت‌ها و امکانات برای اعزام کاروان راهیان نور و استقبال از دیگر کاروان‌های راهیان نور آماده و به کار گرفته شود.

وی با تاکید بر اینکه این شهرستان آمادگی کامل برای اعزام کاروان راهیان نور به مناطق جنگی را دارد، اظهار داشت: تمامی شهرداران تابعه این شهرستان و دهیاری‌ها در مسیر تردد کاروان راهیان نور، نسبت به نصب بنر تمثال شهدا به ویژه سردار سلیمانی و اثرگذاری این اردوها به سرزمین نور و فضاسازی ورودی‌های شهرها اقدام کنند.

سرپرست فرمانداری ویژه ملایر بر لزوم آمادگی دستگاه‌های مرتبط برای استقبال از کاروان‌های راهیان نور از دیگر شهرها و استان‌ها که از محورهای ملایر تردد می‌کنند، تاکید کرد و افزود: مکان‌های مورد نیاز برای اسکان اضطراری کاروان راهیان نور در سطح شهر پیش‌بینی شده است.

فارسی همچنین نسبت به تهیه بسته‌های فرهنگی برای کاروان‌های راهیان نور توسط دستگاه‌های فرهنگی این شهرستان تاکید کرد و ادامه داد: پس از ۲ سال وقفه در اعزام کاروان راهیان نور به دلیل شیوع ویروس کرونا، روز جمعه ۲۷ اسفند همزمان با نیمه شعبان، دانشجویان و دانش‌آموزان در قالب سه کاروان و خانواده‌های ملایری به سرزمین‌های نور اعزام می‌شوند.

وی برگزاری اردوهای راهیان نور را یک عملیات بزرگ فرهنگی در ترویج و انتقال فرهنگ ایثار و شهادت به جوانان و نسل‌های آینده دانست و گفت: تمامی دستگاه‌های اجرایی شهرستان باید در جهت هرچه باشکوه‌تر برگزار شدن اردوهای راهیان نور اهتمام ورزند.

سرپرست فرمانداری ویژه ملایر انجام کارهای فرهنگی در این حوزه را اقدام جهادی دانست و ادامه داد: طبق تعهد ایجاد شده و تدوین سند راهبردی راهیان نور، شهرداری ملایر احداث ۴۰ چشمه سرویس بهداشتی و تجهیز ۴۳۰ تخت  و پتو را در چند اردوگاه را در دست اقدام دارد.

فرمانده سپاه ناحیه ملایر نیز بیان کرد: زیرساخت‌ها برای اعزام کاروان راهیان نور از این شهرستان مهیا است و با توجه به محدود سهمیه ملایر، بیش از ۱۲۰ نفر از دانشجویان و خانواده‌ها به مدت چهار روز به مناطق جنگی اعزام می‌شوند.

سرهنگ «علی‌اصغر فارسی» افزود: پیش از این نیز ۳۲۰ نفر در قالب هشت کاروان از این شهرستان به اردوهای راهیان نور اعزام شدند.

وی خواستار فضاسازی مسیر تردد کاروان راهیان نور و نصب بنر شهید سردار سلیمانی و ابومهدی مهندس در مسیرهای عبور این کاروان‌ها در سطح شهرستان شد و این اقدام و فضاسازی را موجب جلوه‌گر شدن هر چه بیشتر وحدت جبهه مقاومت دانست.

سرهنگ فارسی هزینه کردن برای اعزام کاروان راهیان نور را نوعی سرمایه‌گذاری در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و تبیین دستاوردهای هشت سال دفاع مقدس دانست و اظهار داشت: اردوهای راهیان نور از جهات مختلف برای هر فردی به ویژه جوانان و نسل امروز سازنده و تکان‌دهنده است.

به گزارش ایرنا؛ شهرستان ملایر در دوران هشت سال دفاع مقدس یک‌هزار و ۱۰۰ شهید والامقام، ۲ هزار و ۱۰۰ جانباز سرافزاز و ۱۱۰ آزاده سربلند را تقدیم انقلاب کرده است.