شیراز- ایرنا- مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای فارس گفت: طرح پویش همراهان سفر ایمن همزمان با سراسر کشور از ۲۵ اسفند ماه ۱۴۰۰ تا تا ۱۵ فروردین ۱۴۰۱ در استان فارس اجرا خواهد شد.

به گزارش ایرنا، علیرضا سیاهپور، یکشنبه در جمع خبرنگاران، تامین آرامش برای مسافران نوروزی و افزایش ایمنی سفرهای جاده‌ای را مهم برشمرد و افزود: بر همین اساس، یکی از برنامه‌های موثر و مورد نظر برای کاهش حوادث و تصادفات جاده‌ای، ارتقای فرهنگ ترافیک در ایام سفرهاست.
وی ادامه داد:برای تحقق این مهم و بر اساس برنامه‌های کلان سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور، ۲۵ پایگاه فرهنگی و آموزشی در شبکه راه‌های شریانی کشور در نوروز امسال میزبان مسافران خواهند بود تا در قالب پویش همراهان سفر ایمن، آموزش‌های ترافیکی لازم به خانواده‌ها ارائه شود.
او اظهار داشت: در استان فارس نیز مجتمع خدماتی و رفاهی بین راهی سعادتشهر در محور اصفهان - شیراز میزبان اجرای این طرح خواهد بود که مسافران نوروزی می‌توانند در بازه زمانی مذکور در این پویش شرکت کنند.
وی، فرهنگ سازی، ارتقای ایمنی و کاهش سوانح رانندگی با تشویق رانندگان برای توقف در حین سفر و رفع خستگی را از جمله اهداف اجرای این طرح دانست.
مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای فارس افزود: ارتقای دانش عمومی جامعه در زمینه ایمنی و فرهنگ رانندگی صحیح، هدف نهایی اجرای این طرح است.

فعالیت ۵۵ مجتمع خدماتی و رفاهی بین راهی در محورهای فارس
وی گفت: ۵۵ مجتمع خدماتی و رفاهی بین راهی فعال در محورهای مواصلاتی استان آماده خدمت‌رسانی به مسافران و میهمانان نوروزی است تا خدمات لازم را در تمام ساعت‌های شبانه روز به مسافران ارائه دهند و برای نحوه خدمات رسانی این مجتمع ها نیز نظارت کامل و دقیق انجام می‌شود.
او ادامه داد: رانندگان و مسافران جاده‌ای می‌توانند از طریق سامانه ۱۴۱ از محل مجتمع‌های خدماتی بین راهی اطلاع کسب کنند.