سنندج- ایرنا- مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: با مرگ ۲ بیمار در شبانه روز گذشته، تعداد جانباختگان کرونا در استان از ابتدای شیوع تا ظهر امروز به ۲ هزار و یک نفر رسید.

آرزو فلاحی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: ۸۷۵ نفر از قربانیان کرونا به سنندج اختصاص دارد و سقز با ۳۱۷، مریوان با ۱۹۱، بانه با ۱۶۰ و قروه با ۱۵۴ تفر بیشترین تعداد فوتی‌های کرونا را داشته‌اند.

وی افزود: ۱۰۷ نفر در کامیاران، ۹۲ نفر در دیواندره، ۷۶ نفر در بیجار، ۲۴ نفر در دهگلان و پنج نفر هم در سروآباد تاکنون بر اثر کرونا جان خود را از دست داده‌اند.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی کردستان به شناسایی ۲۱ بیمار جدید در ۲۴ ساعت گذشته در استان اشاره کرد و گفت: شمار مبتلایان کلی این بیماری در استان تا امروز ۹۸ هزار و ۸۸۰ نفر بوده است.

فلاحی با اشاره به بستری ۱۵۱ بیمار در مراکز درمانی استان یادآور شد: ۳۴ بیمار با وضعیت حاد بیماری در بخش مراقبتهای ویژه آی سی یو تحت درمان و مراقبت هستند.

وی گفت: ۹۴ بیمار در سنندج، ۶ نفر در سقز، ۹ نفر در مریوان، ۶ نفر در قروه،هشت نفر در بیجار، ۱۰ نفر در کامیاران، یک نفر در دیواندره، ۱۵ نفر در بانه، و در دهگلان و سروآباد هم یک نفر در بیمارستانهای این شهرها بستری هستند.

مدیر روابط عمونی دانشگاه علدم پزشکی کردستان، تعداد شهرهای با وضعیت بسیار پرخطر (قرمز) استان را تنها سنندج اعلام کرد و گفت: شهرهای بانه، بیجار و دهگلان نارنجی و  سروآباد، سقز، مریوان، قروه، دیواندره و کامیاران نیز زرد است.

فلاحی با تاکید بر استفاده از ماسک و اهمیت پوشش همگانی واکسیناسیون برای کنترل، پیشگیری از بیماری و انتقال آن به دیگران اضافه کرد: شهروندان در اسرع وقت ترزیق واکسن کرونا را با مراجعه به مراکز تجمیعی واکسیناسیون و یا مراکز جامع خدمات سلامت انجام داده و سه نوبت آن را تکمیل کنند.

۲۲ مرکز تجمیعی واکسیناسیون در استان فعالیت دارند که از این تعداد در سنندج ۹ مرکز، بانه، کامیاران و سقز هم هر کدام سه مرکز و در دیواندره، دهگلان، بیجار و مریوان هم هر کدام یک مرکز واکسیناسیون در ۲ نوبت صبح و عصر فعال است.