۱۱ اسفند ۱۴۰۰، ۱۴:۲۶
کد خبرنگار: 2104
کد خبر: 84668290
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۲۵ کردستانی در دهه نخست اسفند بر اثر کرونا فوت کردند

سنندج- ایرنا- مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: با مرگ ۲ بیمار دیگر مبتلا به کرونا در شبانه روز گذشته، تعداد قربانیان این ویروس از ابتدای اسفند تا ظهر امروز در استان به ۲۵ نفر رسید.

آرزو فلاحی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: با این تعداد، مرگ و میر کرونا از ابتدای شیوع( اسفند ۱۳۹۸) تا امروز به یک هزار و ۹۸۷ نفر افزایش یافت.

وی با بیان اینکه بیشترین تعداد مرگ ومیر بیماران متلا به کرونا در سنندج با ۸۶۵ نفر بوده است، افزد:  ۳۱۷ نفر در سقز، ۱۵۲ نفر در قروه، ۱۶۰ نفر در بانه، ۱۰۶ نفر در کامیاران، ۱۹۰ نفر در مریوان، ۹۲ نفر در دیواندره، ۷۶ نفر در بیجار، ۲۴ نفر در دهگلان و پنج نفر در سروآباد جان خود را بر اثر ابتلا به کرونا از دست داده اند.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی کردستان  با اشاره به شناسایی ۵۲ بیمار جدید مبتلا به کرونا در ۲۴ ساعت گذشته افزود: در حال حاضر ۲۵۷ بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های استان بستری هستند.

وی با اشاره به آمار بستری شدگان در کردستان به تفکیک شهرستانهای استان افزود: ۱۷۳ بیمار در سنندج، ۱۶ در سقز، ۲۱ در مریوان، ۱۰ در قروه، ۱۰ دربیجار، ۶ در کامیاران، ۲۰ در بانه و یک بیمار در دیواندره بستری هستند.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی کردستان  اضافه کرد: اکنون ۴۰ بیمار مبتلا به کرونا در بخش ویژه (آی سی یو) بستری هستند.

فلاحی با تأکید بر استفاده از ماسک و اهمیت پوشش همگانی واکسیناسیون جهت کنترل، پیشگیری از بیماری و انتقال آن به دیگران اظهار داشت: شهروندان در اسرع وقت ترزیق واکسن کرونا را با مراجعه به مراکز تجمیعی واکسیناسیون و یا مراکز جامع خدمات سلامت انجام داده و سه نوبت آن را تکمیل کنند.

 تعداد شهرهای با وضعیت بسیار پرخطر (قرمز) استان سه شهرستان  سنندج، سروآبادو کامیاران است و قروه، دیواندره، دهگلان، مریوان و  بانه در وضعیت پرخطر (نارنجی) و بیجار و سقز در وضعیت خطر نسبی (زرد) قرار دارد.

۲۲ مرکز تجمیعی واکسیناسیون در استان فعالیت دارند که از این تعداد در سنندج ۹ مرکز، بانه، کامیاران و سقز هم هر کدام سه مرکز و در دیواندره، دهگلان، بیجار و مریوان هم هر کدام یک مرکز واکسیناسیون در ۲ نوبت صبح و عصر فعال است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha