ساری - ایرنا - هواشناسی مازندران با اعلام وضعیت هشدار سطح زرد، هرگونه فعالیت دریایی در این استان را از بعد از امروز تا صبح پنجشنبه هفته جاری نا امن اعلام و پیش‌بینی کرد که ارتفاع موج در دریای خزر در روزهای آینده به چهار متر افزایش یابد.

به گزارش ایرنا، هواشناسی مازندران اعلام کرد که با نفوذ زبانه پرفشار و شمالی شدن جریان هوا، دریای خزر از امروز تا صبح روز پنجشنبه هفته جاری با وزش باد نسبتا شدید و گاهی شدید همراه است که این پدیده باعث شکل گیری امواجی به طول چهار متر خواهد شد.

طبق این پیش بینی، سامانه ناپایدار جوی مناطق ساحلی و دور از ساحل را تحت تاثیر قرار می‌دهد و بیشینه سرعت وزش باد از ۱۰ تا ۱۳ متر بر ثانیه و از روز چهارشنبه تا ۱۷ متر و بیشینه ارتفاع موج در دریای خزر نیز تا ۲.۵ و از روز چهارشنبه تا چهار متر خواهد رسید.

هواشناسی مازندران هشدار داد که این وضعیت جوی دریایی علاوه بر احتمال غرق شدن قایق های تفریحی و شناورهای سبک ، باعث پاره شدن تورهای صیادی بویژه تورهای صید پره و ایجاد خطر برای فعالیت های صیادی خواهد شد.

در این اخطاریه توصیه شده تا مسافران و علاقه‌مندان به دریا طی این مدت از فعالیت‌های تفریحی خودداری کنند و صیادان و فعالان حوزه شیلات نیز از حضور در دریا بپرهیزند.

هواشناسی مازندران شرایط جوی امروز استان را نیمه ابری تا ابری بویژه در غرب استان با بارش پراکنده و وزش باد و در روزهای دوشنبه و سه ‏شنبه در نیمه غربی را ابری گاهی با بارندگی و وزش باد و در ارتفاعات مه آلود گاهی با بارش باران و برف و وزش باد نسبتا شدید و در نیمه شرقی نیمه ابری تا ابری با بارش پراکنده و در ارتفاعات مه آلود با بارش پراکنده باران و برف و وزش باد پیش بینی کرد.

شرایط جوی مازندران در روزهای چهارشنبه و پنج‏شنبه نیز ابری همراه با بارش باران و در ارتفاعات مه آلود با بارش برف، وزش باد گاهی نسبتا شدید ، کاهش محسوس دما و رعد و برق و از بعد از ظهر پنجشنبه از سمت غرب استان با کاهش ناپایداری و ابر و در روز جمعه را نیز صاف تا نیمه ابری همراه با افزایش نسبی دما و در بعدازظهر با افزایش ابر پیش بینی شده است.

مازندران با حدود ۳۴۰ کیلومتر بیشترین ساحل جنوبی دریای خزر را در اختیار دارد.