ارتفاع موج در دریای خزر به ۲ متر می‌رسد

۲۴ مهر ۱۴۰۱، ۱۵:۲۳
کد خبر: 84913635
ارتفاع موج در دریای خزر به ۲ متر می‌رسد

ساری - ایرنا - هواشناسی مازندران با اعلام وضعیت هشدار سطح زرد، هرگونه فعالیت دریایی در این استان را از بعدازظهر روز دوشنبه تا بعدازظهر روز چهارشنبه هفته جاری، ناامن اعلام کرد.

به گزارش ایرنا، هواشناسی مازندران اعلام کرد که با تقویت سامانه ناپایدار جوی، دریای خزر از بعدازظهر روز دوشنبه تا بعدازظهر روز چهارشنبه هفته جاری با وزش باد نسبتا شدید تا شدید و بارش باران مواج و برای فعالیت های دریایی ناامن می‌شود.

طبق این پیش بینی، سامانه ناپایدار جوی مناطق ساحلی و دور از ساحل را تحت تاثیر قرار می‌دهد و بیشینه سرعت وزش باد تا ۱۳ متر بر ثانیه پیش‌بینی شده است که این امر باعث شکل‌گیری امواج ۲ متری خواهد شد.

هواشناسی مازندران هشدار داد که این وضعیت جوی دریایی علاوه بر احتمال غرق شدن قایق های تفریحی و شناورهای سبک ، باعث پاره شدن تورهای صیادی به ویژه تورهای صید پره و ایجاد خطر برای فعالیت های صیادی خواهد شد.

در این اخطاریه توصیه شده تا مسافران و علاقه‌مندان به دریا طی این مدت از فعالیت‌های تفریحی خودداری کنند و صیادان و فعالان حوزه شیلات نیز از حضور در دریا بپرهیزند.

مازندران حدود ۴۴۰ کیلومتر از سواحل جنوبی دریای خزر را در اختیار دارد که بیشترین میزان در میان سه استان شمالی است.

هواشناسی شرایط جوی امروز مازندران را براساس تجزیه و تحلیل آخرین نقشه‌های پیـش‌یابی هواشناسـی، صاف تا نیمه ابری گاهی با افزایش ابر و در نیمه غربی استان با بارش خفیف و پراکنده و در روز دوشنبه را نیز نیمه ابری به تدریج از سمت غرب استان ابری با بارش پراکنده و وزش باد پیش‌بینی کرده است.

آسمان مازندران در روز سه‌شنبه ابری، در ارتفاعات مه‌آلود همراه با کاهش دما، گاهی با بارندگی و وزش باد و از اواخر شب با کاهش ابر همراه است و در روزهای چهارشنبه و پنج‏شنبه نیز شهروندان شاهد آسمانی صاف تا نیمه ابری همراه با افزایش تدریجی دما به ویژه در روز پنجشنبه خواهند بود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha