ایلام - ایرنا - فرماندار سیروان با اشاره به اینکه مهم ترین سیاست های مهم دولت جدید ایجاد اشتغال پایدار و رفع بیکاری است، گفت: باید این کار گروه با استفاده از خرد جمعی و راهکارهای عملیاتی برای ایجاد اشتغال پایدار و رفع بیکاری تلاش کنند.

به گزارش ایرنا، علیرضا رئیسی روز دوشنبه در نشست کارگروه اشتغال شهرستان سیروان اظهار داشت: لزوم توجه ویژه به بحث اشتغال و رفع مشکل بیکاری به عنوان اصلی ترین معضل شهرستان باید با مساعدت دستگاه های عضو کارگروه و بنیاد برکت در اولویت کار کارگروه قرار گیرد.

وی با بیان اینکه نماینده عالی دولت در استان به اشتغالزایی و رفع بیکاری جوانان توجه ویژه ای دارد، افزود: تلاش می شود با استفاده از تسهیلات ارزان قیمت و راهکارهای علمی زمینه برای اشتغال پایدار برای جوانان فراهم شود.

فرماندار سیروان تاکید کرد: با پرداخت تسهیلات به مشاغل خانگی درحوزه های میراث فرهنگی وگردشگری، صنایع دستی، جهادکشاورزی و امورعشایری یکی از موارد تاثیر گذار در کاهش نرخ بیکاری و در راستای جلوگیری از مهاجرت روستائیان در شهرستان خواهد بود که علاوه بر تولید نقش بسزایی در ایجاد اشتغال جوانان دارد.

رئیسی ادامه داد: شهرستان سیروان با توجه به ظرفیت‌های موجود و با توجه به موقعیت جغرافیایی و استعداد های بالقوه  و اراضی حاصلخیز و منابع آبی می‌تواند منبع درآمد و هم محل مناسبی برای توسعه و رشد اقتصادی و ایجاد اشتغال و سرمایه گذاری باشد.

وی از تعامل ادارات، نهادها و مدیران بانک های شهرستان قدردانی کرد و گفت: مسئولان دستگاه های اجرایی باید با همکاری و تعامل سازنده زمینه تقویت توسعه اشتغال را فراهم کنند تا ضمن ایجاد فرصت های شغلی و ایجاداشتغال پایدار؛نرخ بیکاری در شهرستان کاهش پیدا کند.

شهرستان سیروان در ۶۰ کیلومتری شمال شرق ایلام قرار دارد.