بغداد-ایرنا- «محمد البیاتی» یکی از رهبران برجسته سازمان بدر از گسترش مراکز سازمان جاسوسی رژیم صهیونیستی در عراق خبر داد و تصریح کرد:‌ همه این مراکز جاسوسی اسرائیلی در مجاورت پایگاه‌های نظامی آمریکا در سراسر عراق قرار دارند.

البیاتی در گفت‌وگویی تلویزیونی افزود:‌ اکثر پایگاه های آمریکایی در مجاورت خود مراکز جاسوسی اسرائیل را جا داده اند و دولت عراق مسئولیت آنچه را که در حال حاضر به دلیل غفلت از حضور پایگاه‌های صهیونیست‌ها در مجاورت پایگاه‌های آمریکایی در حال وقوع است، برعهده دارد.

وی افزود: اقلیم کردستان عراق به دلیل حضور ۳ گروه از مخالفان برانداز علیه ترکیه،‌ سوریه و ایران در جایگاه دشمن سه کشور یادشده قرار گرفته است.

عضو سازمان بدر در بخش دیگری از سخنان خود گفت: صدای اعتراض به بمباران اماکن صهیونیست ها و محکومیت آن در جریان عملیات آمریکا علیه الحشد الشعبی یا جنایت ترور فرماندهان مقاومت در عراق شنیده نمی شد.

دو پایگاه جاسوسی سازمان اطلاعات و عملیات ویژه (موساد) رژیم صهیونیستی در اربیل عراق بامداد یکشنبه هدف راکت و موشک قرار گرفت.

به دنبال این عملیات موشکی و راکتی گسترده، آژیر خطر کنسولگری آمریکا در اربیل کردستان عراق به صدا درآمد و تمامی پایگاه‌های نظامیان آمریکا در عراق به حالت آماده باش کامل درآمدند.

روابط عمومی کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی روز یکشنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد: در پی جنایات اخیر رژیم جعلی صهیونیستی و اعلان قبلی مبنی بر بی پاسخ نگذاردن جنایت‌ها و شرارت‌های این رژیم منحوس شب گذشته «مرکز راهبردی توطئه و شرارت صهیونیست‌ها» در عراق مورد هدف موشک‌های قدرتمند و نقطه زن «سپاه پاسداران انقلاب اسلامی» قرار گرفت.

این بیانیه می‌افزاید: بار دیگر به رژیم جنایتکار صهیونیستی هشدار می‌دهیم تکرار هر گونه شرارت با پاسخ‌های سخت، قاطع و ویرانگر مواجه می‌شود.

در این بیانیه آمده است: به ملت عظیم‌الشأن ایران نیز اطمینان می‌دهیم امنیت و آرامش میهن اسلامی، خط قرمز نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران بوده و به احدی اجازه تهدید و تعرض به آن را نخواهند داد.

برخی از منابع غیر رسمی روز یکشنبه اعلام کرده‌اند که در این حمله موشکی برخی از ماموران جاسوس رژیم صهیونیستی کشته یا زخمی شده‌اند.