آبادان - ایرنا - رئیس اداره دامپزشکی خرمشهر با اشاره به اجرای طرح تشدید و کنترل عرضه فرآورده دامی در این شهرستان گفت:۶۷۸ کیلوگرم فرآورده گوشتی غیر قابل مصرف در بازرسی انجام شده از واحدهای صنفی این شهرستان از چرخه مصرف انسانی خارج شد.

محمد فخری زاده سه‌شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود:از این محموله با مجوز قضایی تاکنون ۲۷۶ کیلوگرم معدوم شده و ۴۰۲ کیلوگرم باقی مانده پس از صدور مجوز قضایی معدوم خواهد شد.

وی به اجرای طرح تشدید،کنترل و نظارت بر عرضه فرآورده های گوشتی در واحدهای صنفی، کشتارگاه، سردخانه‌ها و مراکز تهیه و تولید محصولات دامی اشاره کرد و گفت:۲۳۸ واحد صنفی و مراکز عرصه  فرآورده‌های دامی در این طرح مورد بازرسی قرار گرفتند.

فخری‌زاده افزود: در این طرح به ۵۰ واحد صنفی و عرضه کننده محصولات دامی تذکر کتبی داده شد و برای هشت واحد متخلف نیز پرونده تشکیل و به مراجع قضایی معرفی شدند.

وی‌ بیان داشت: در حال حاضر ۲ گروه سه نفره از اداره دامپزشکی در ۲ نوبت صبح و بعد از ظهر بر مراکز تهیه و توزیع فرآورده های دامی از جمله کشتارگاه، صنایع تولیدی فرآورده گوشتی شهرک صنعتی، رستوران ها، چلوکبابی، قصابی، مرغ فروشی و توزیع آبزیان نظارت دارند.

رئیس اداره دامپزشکی خرمشهر در ادامه گفت: به منظور افزایش آگاهی شهروندان و بازاریان از طرح افزایش بازرسی و نظارت بر مراکز عرضه فرآورده های دامی ،بنر ، پوستر و پیام بهداشتی در محل‌های پرتردد و بازارهای خرمشهر نصب شده است.

وی عرضه دام و مرغ زنده از سوی دستفروشان را یکی از مشکلات بهداشتی خرمشهر بیان کرد و گفت: عرضه دام و مرغ زنده در سطح خرمشهر از سوی دستفروشان به یک مشکل جدی در این شهرستان تبدیل شده است.

فخری‌زاده بیان کرد: با اجرای طرح افزایش و نظارت بر عرضه فرآورده های گوشتی در خرمشهر دستفروشان عرضه‌کننده مرغ زنده در بازار صفا جمع آوری شده و متخلفان به مراجع قضایی معرفی شدند.

وی از شهروندان خواست برای تهیه فرآورده‌های خام دامی به مراکز مجاز بهداشتی مراجعه کرده و هنگام خرید به مهر و موم و برچسب دامپزشکی گوشت توجه کنند.

فخری‌زاده از شهروندان خواست در صورت مشاهده هرگونه تخلف بهداشتی در این رابطه با شماره تلفن ۱۵۱۲ تماس بگیرند.

در شهرستان خرمشهر پنج هزار و ۲۱ واحد صنفی دارای جواز کسب وجود دارد.