تهران- ایرنا- کره‌جنوبی امروز (سه‌شنبه) اعلام کرد که تصمیم گرفته تجهیزات غیررزمی نظامی از جمله کلاهخودهای ضدگلوله و چادر به همراه دارو به اوکراین ارسال کند.

به گزارش روز سه‌شنبه ایرنا از خبرگزاری یونهاپ کره‌جنوبی، وزارت دفاع کره‌جنوبی در پاسخ به تماس‌های مکرر اوکراین برای پاسخ به حملات روسیه اعلام کرد برنامه ریزی کرده تا بسته‌ای معادل یک میلیارد وون کره(برابر با ۸۰۴ هزار و ۱۸۱ دلار آمریکا) شامل ۲۰ قلم کالای ضروری مانند چادر، غذای آماده، کیسه خواب، جعبه‌های کمک‌های اولیه و دارو را به اوکراین ارسال کند.

بو سئونگ چان سخنگوی وزارت دفاع کره‌جنوبی در جریان یک نشست خبری گفت: درباره جزییات ارسال این بسته و دیگر موارد مرتبط با آن هماهنگی‌هایی در جریان است.

این وزارتخانه البته هفته گذشته اعلام کرده بود که محدودیت‌هایی در ارسال سلاح به اوکراین دارد و در حقیقت درخواست کی‌یف برای دریافت تسلیحات نظامی را رد کرده بود.

اوکراین که در حال جنگ با روسیه است تاکنون از بسیاری از کشورهای مختلف دنیا درخواست حمایت نظامی و بشردوستانه از جمله دریافت سلاح، موشک‌های ضد تانک و دیگر تسلیحات نظامی را کرده است. ماه گذشته دیمیتری پونومارنکو سفیر اوکراین در سئول به طور مشخص خواستار استفاده از ظرفیت‌های کره‌جنوبی برای مقابله با حملات سایبری روسیه شده بود.