تهران - ایرنا - ایالات متحده آمریکا روز چهارشنبه با ادعای اینکه کره شمالی موشک بالستیک شلیک کرده است، این اقدام را محکوم و پیونگ یانگ را به مذاکره دعوت کرد.

به گزارش ایرنا از خبرگزاری یونهاپ، یک مقام وزارت امور خارجه آمریکا به شرط افشا نشدن نامش به این خبرگزاری گفته است که کره شمالی موشک بالستیک شلیک کرده و ایالات متحده این اقدام را محکوم می کند.

سئول پیشتر اعلام کرده بود که کره شمالی در اوایل روز چهارشنبه (به وقت سئول) یک پرتابه ناشناس شلیک کرده اما برای تعیین نوع موشک پرتاب شده به تجزیه و تحلیل بیشتری نیاز است.

بنا به نوشته خبرگزاری کره ای، این مقام  وزارت خارجه آمریکا، افزود: همچون آزمایش گذشته دو موشک بالستیک قاره پیما توسط کره شمالی، پرتاب امروز نیز نقض آشکار قطعنامه های متعدد شورای امنیت سازمان ملل بوده و نشان دهنده تهدیدی است که سلاح های کشتار جمعی و برنامه موشک های بالستیک غیرقانونی کره شمالی برای همسایگان و منطقه ایجاد می کند. وی از پیونگ یانگ خواست از تحریکات بیشتر خودداری کند و وارد گفتگو شود.

وی گفت: «ما در کنار جامعه بین‌المللی ایستاده‌ایم تا از کره شمالی بخواهیم از تحریک های بیشتر خودداری کند و وارد گفت‌وگوی پایدار و اساسی شود.» 

به ادعای این دیپلمات آمریکایی، پیونگ یانگ از اواخر سال ۲۰۱۹ از مذاکرات خلع سلاح اتمی اجتناب کرده است و همچنین به پیام های اخیر ایالات متحده پاسخ نمی دهد.

مقام وزارت امور خارجه آمریکا به یونهاپ، گفت: "ما به هماهنگی نزدیک با متحدان و شرکای خود برای مقابله با تهدیدات کره شمالی و پیشبرد اهداف مشترک خود در خلع سلاح اتمی کامل شبه جزیره کره ادامه خواهیم داد. "