تقویت ماموریت جاسوسی آمریکا در شبه جزیره کره با اعزام هواپیمای جدید

تهران- ایرنا - براساس گزارش سرویس ردیابی پرواز، ارتش آمریکا امروز سه شنبه در میانه هشدارها درباره امکان انجام آزمایش موشک های دور برد قاره پیمای کره شمالی، یک هواپیمای جاسوسی مهم دیگر را به شبه جزیره کره فرستاد.

به گزارش روز سه شنبه ایرنا از خبرگزاری «یونهاپ» کره جنوبی،«فلایت رادار ۲۴» سرویس ردیابی پرواز، یک روز پس از آنکه آمریکا هواپیمای شناسایی «ریوت RC-۱۳۵V» را برای رصد کردن فعالیت های ارتش کره شمالی فرستاده بود از رسیدن هواپیمای جاسوسی « کبرا RC-۱۳۵s» واقع در ژاپن، به سوی شبه جزیره کره خبر داد.

این اقدام درحالی صورت گرفته است که براساس گمانه زنی ها، ممکن است کره شمالی برنامه ای برای آزمایش موشک های بالستیک قاره پیما (ICBM)  در پی آزمایش های اخیر موشکی خود داشته باشد. 

یک مقام ارشد در ستاد مشترک کره جنوبی که خواست ناشناس بماند به خبرنگاران گفت: «ما از نزدیک فعالیت های کره شمالی را دنبال و رصد می کنیم.» وی همچنین تاکید کرد کره جنوبی در موقعیت دفاعی مستحکمی است.

آمریکا و کره جنوبی، به عنوان متحدان قدیمی از نزدیک و به شکل مرتب میدان هوایی «سونان» و برخی سایت های دیگر در کره شمالی را که آزمایش های موشکی در آنجا انجام می شود، رصد می کنند.

اوایل امروز شبکه خبری صدای آمریکا اعلام کرد نشانه هایی از تنظیم دو نوار بتونی در میدان هوایی ظاهر شده است.

براساس این گزارش، کره شمالی گزارشی درباره نصب حمل کننده ایستاده برای  پرتاب (TEL) بر روی دو نوار بتونی برای پرتاب موشک دارد که به نظر می رسد این اقدام برای تقویت دقت موشکی و جلوگیری از آسیب به حمل کننده ایستاده برای  پرتاب در نظر گرفته شده است.

جمعه گذشته «سئول» و «واشنگتن»، «پیونگ یانگ» را به اجرای آزمایش سیستم موشک های  قاره پیما در روزهای ۲۷ فوریه و ۵ مارس متهم کردند. کره شمالی با رد این ادعا، هر ۲ آزمایش را  بخشی از تلاش هایش برای توسعه "ماهواره اکتشافی" عنوان کرد. 

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha