سنندج- ایرنا- فرماندار قروه گفت: مدیران‌ باید تکریم ‌ارباب رجوع در سیستم‌ اداری را جزء وظایف شرعی و اداری خود بدانند.

به گزارش ایرنا، خلیل فعله گری شامگاه چهارشنبه در نشست شورای اداری شهرستان قروه، اظهار داشت: مراجعه ارباب رجوع به فرمانداری نشان از ضعف و ناکارآمدی مدیران و آن سیستم اداری است که مشکلات و پاسخ به استعلام مجوزات در اداره مربوطه مرتفع نشده است.

وی افزود: اشراف مدیران بر قوانین و دستورالعمل های مرتبط با حوزه خود، پیگیری مکاتبات اداری، پاسخ به استعلامات و مجوزات و مبارزه با فساد باید جز اولویت های آنها باشد.

فرماندار قروه با بیان اینکه در سیستم اداری خود مدیران باید با فساد مبارزه کنند، یادآور شد: فساد فقط بحث اخلاقی نیست بلکه بزرگترین فساد، اذیت شدن مردم و رفت و آمد ارباب رجوع است.

وی خاطرنشان کرد: مدیران باید صداقت و شفافیت، تهیه برنامه عملیاتی، استفاده از تمامی ظرفیت های کارمندان در ادارات، برگزاری جلسات هفتگی کارگروه اشتغال، توجه به مسائل دینی و ملی در سیستم اداری و احیای واحدهای راکد و نیمه تمام را سرلوحه کار خود قرار دهند.

فعله گری گفت: باید به نظارت بر بازار و کالاهای اساسی، حضور پزشک در اورژانس و مراکز درمانی، عدم کمبود دارو و پول در سیستم بانکی در ایام ویژه نوروز توجه شود تا مردم با مشکل مواجه نشوند.

نظام بانکی کشور نیاز به بازنگری دارد

امام جمعه شهر قروه هم در این نشست گفت: نظام بانکی کشورمان یک نظام ایده آل نیست و احتیاج به تغییر و تحول و بازنگری دارد.

حجت الاسلام عابدین رستمی افزود: برخی از بانک ها پشتیبان و همراه مردم نبوده و نظام بانکی کشور یک نظام مالیاتی دقیق و درست نیست.

وی گفت: بروکراسی اداری، تبعیض، گرفتارشدن‌ مردم پشت درب ادارات، نگاه محدود مدیران به مجموعه خودشان، عدم مسوولیت پذیری، ناشی گری در ارزیابی، عملکرد و بازرسی در ادارات از مشکلات نظام اداری است.

حجت الاسلام رستمی اضافه کرد: عدم الکترونیکی شدن کارها و نبود شبکه ملی اطلاعات، نظام اداری کشور را با کندی و ساییدگی مواجه کرده است.

قروه در ۹۰ کیلومتری شرق شهر سنندج مرکز استان کردستان واقع شده است.