مهاباد - ایرنا - مسوول واحد توسعه بازرگانی و تنظیم بازار جهاد کشاورزی مهاباد گفت: توزیع ۲۴ تُن مرغ منجمد، شکر و رنج دانه بلند هندی یارانه‌ای با نرخ دولتی در راستای ایجاد تعادل در بازار این شهرستان آغاز شد.

سیدانور حسینی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: هم‌اکنون ۱۵ تُن محموله برنج هندی با نرخ هر کیسه ۱۰ کیلوگرمی ۱۸۵ هزار تومان در حال توزیع است و متقاضیان با مراجعه به مراکز پخش، میتوانند آن را با نرخ مصوب خریداری کنند.

وی با بیان اینکه این برنج در ۱۲ فروشگاه واقع در مناطق مختلف شهری توزیع می‌شود، اضافه کرد: پنج تن شکر یارانه ای نیز با قیمت ۱۴ هزار تومان برای هر کیلوگرم، اکنون در مراکز توزیع این شهرستان در حال فروش به متقاضیان است.

مسوول واحد توسعه بازرگانی و تنظیم بازار جهاد کشاورزی مهاباد گفت: چهار تُن مرغ منجمد با قیمت ۲۰ هزار تومان برای هر کیلوگرم نیز در حال توزیع است و ۲۵ تُن دیگر نیز برای ارایه در بازار سفارش شده که روزانه بین سه تا چهار توزیع خواهد شد.

حسینی تاکید کرد: سهمیه هر خانوار برای برنج هندی، ۱۰ کیلوگرم، شکر سه کیلوگرم و یک مرغ برای هر نفر در نظر گرفته شده که با ارایه کارت ملی سرپرست خانوار توزیع می‌شود.

وی با اشاه به اینکه مصرف‌کنندگانی که در مورد نحوه و قیمت توزیع آن شکایتی دارند، می‌توانند با شماره تلفن ۱۲۴ تماس بگیرند و شکایت خود را مطرح کنند، افزود: شهروندان در شرایط فعلی تا رسیدن به تعادل عرضه و تقاضای کالاهای اساسی، از خرید مازاد بر نیاز مصرف روزانه خود خودداری کنند.

به گزارش ایرنا، از ابتدای امسال تاکنون بیش از ۲۰۰ تن کالای اساسی شامل برنج، گوشت مرغ و گوشت قرمز و روغن، قند و روغن مایع در سطح شهرستان مهاباد با قیمت‌های مصوب در قالب طرح تنظیم بازار توزیع شده است.