کمبودی در تامین گوشت مرغ مورد نیاز مردم آذربایجان‌غربی در ماه رمضان وجود ندارد

ارومیه - ایرنا - معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت: هیچ مشکلی در تامین گوشت مرغ مورد نیاز مردم در آستانه روز طبیعت و ماه رمضان وجود ندارد و گوشت مصرفی مردم توسط کشتارگاه های استان تامین خواهد شد.

رضا یوسفی رضایی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگاران با اشاره به اینکه جهت تنظیم بازار مصرف گوشت سفید مورد نیاز مردم، در این ایام تمامی کشتارگاه‌های طیور استان  فعال خواهد بود، افزود: برای کشتارگاه های خاطی در صورت عدم همکاری پرونده قضایی تشکیل می‌شود.

وی اظهار کرد: در راستای تداوم تولید گوشت مرغ، در ایام تعطیلات نوروز روزانه بطور متوسط ۳۵۰ تن مرغ در کشتارگاه‌های آذربایجان غربی کشتار و به بازار عرضه شد که آرامش را به بازار به ارمغان آورد.

معاون بهبود تولیدات  دامی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی میزان مرغ مورد نیاز روزانه استان را‍ ۲۴۰ تا ۲۶۰ تن اعلام کرد و ادامه داد: میزان تولید گوشت مرغ در استان بیش از نیاز استان است و در حال حاضر هیچ کمبودی وجود ندارد.

وی ادامه داد: طرح تشدید کنترل و نظارت بهداشتی ویژه ایام نوروز و ماه مبارک رمضان از ۱۴ اسفند سال گذشته شروع شده و تا عید فطر امسال ادامه دارد.

یوسفی رضایی با تاکید بر لزوم تشدید نظارت بر توزیع مناسب مرغ در شهرهای مختلف استان گفت: با وجود کشتار مرغ مازاد بر نیاز استان، انتظار داریم نظارت کافی بر روند توزیع مرغ در استان  توسط دستگاه های نظارتی صورت گیرد تا شاهد سوء استفاده سود جویان و کمبودی در بازار نباشیم.

به گزارش ایرنا، تصاویری از ایجاد صف مقابل برخی از واحدهای عرضه گوشت مرغ در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده بود که کمبود عرضه مرغ در سطح بازار را تداعی می‌کرد؛ اما آمار رسمی و حضور میدانی خبرنگار ایرنا در بازار عرضه گوشت مرغ نشانگر آن است که هیچگونه کمبودی در این راستا وجود ندارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha