تاریخ انتشار: ۲۶ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۳

اصفهان - ایرنا -کارشناس پیش بینی اداره کل هواشناسی اصفهان گفت: دمای هوای بیشتر مناطق استان در ۲۴ ساعت آینده ۲ تا ۴ درجه سانتی‌گراد کاهش خواهد داشت.

محمد رضا رفیعی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: جو به نسبت پایدار از امروز تا روز دوشنبه هفته آینده در استان  اصفهان حاکم است.

وی ادامه داد: وضعیت جوی در بیشتر مناطق استان به‌صورت صاف تا قسمتی ابری گاهی وزش باد به نسبت شدید و در مناطق شرق استان گاهی وزش باد شدید و احتمال گردوخاک محلی پیش‌بینی می‌شود.

کارشناس پیش بینی اداره کل هواشناسی اصفهان با بیان اینکه سرعت وزش باد برای ساعات بعداز ظهر بیشتر خواهد بود اظهار داشت: با استقرار جو به نسبت پایدار از امروز به‌تدریج از شدت غلظت گرد و خاک و آلاینده ها در استان کاسته خواهد شد.

وی اضافه کرد: دمای کلانشهر اصفهان در گرم‌ترین ساعات شبانه روز گذشته به ۱۶ درجه سانتیگراد و در سردترین ساعات به پنج درجه سانتی‌گراد رسید.

رفیعی خاطرنشان کرد: خوروبیابانک با دمای ۲۹ و بویین و میاندشت با دمای منفی هفت درجه سانتی‌گراد گرم‌ترین و سردترین نقاط استان در شبانه روز گذشته بودند.

وی ادامه داد: دمای صبح امروز شهر اصفهان هم هفت درجه سانتی‌گراد است که نسبت به روز گذشته پنج درجه گرم‌تر شده است.

کارشناس پیش بینی اداره کل هواشناسی اصفهان گفت:بیشترین بارندگی استان در ۲۴ ساعت گذشته در شهرستان‌های دهاقان، سمیرم و شهرضا گزارش شد.

رفیعی، برای کلانشهر اصفهان در روز جمعه(فردا)، هوای صاف تا قسمتی ابری گاهی وزش باد به نسبت شدید و برای روز شنبه، هوای صاف تا قسمتی ابری گاهی وزش باد پیش بینی کرد.