سمنان- ایرنا- استاندار سمنان گفت: ۶۰ شرکت دانش‌ بنیان فعال و دارای ایده در استان سمنان وجود دارد که بازدید میدانی برای رفع موانع و پشتیبانی به منظور شکوفایی بیش از پیش این شرکت ها در سال ۱۴۰۱ در اولویت است.

سید محمدرضا هاشمی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا ابراز داشت: حمایت و مانع‌زدایی از شرکت‌های دانش بنیان استان با هدف تحقق شعار سال ۱۴۰۱ مبنی بر سال «تولید، دانش‌بنیان، اشتغال‌آفرین» با اهتمام ویژه دنبال می‌شود.
وی ادامه داد: بیش از ۱۰ سال است که مقام معظم رهبری شعارهای سال را در حوزه اقتصاد، تولید، کار و مدیریت جهادی و معیشت نامگذاری می‌کنند که این نامگذاری‌ها نشان از توجه ویژه رهبر معظم انقلاب به اقتصاد و بهبود معیشت مردم با اشتغالزایی است.
وی اضافه کرد: پشتیبانی مردم لازمه موفقیت در کارها است و تجربه نشان داده هر کجا مردم حامی دولت و دستگاه‌های اجرایی بودند کار به نحوه مطلوب انجام شده و اکنون دولت مردم آیت‌الله رییسی، با پشتیبانی مردم برای تحقق شعار امسال تلاش خواهد کرد.
هاشمی تصریح کرد: سال گذشته دولت مردمی آیت الله رییسی با پشتیبانی مردم با مانع‌زدایی و پشتیبانی از تولید برای تحقق شعار سال تلاش کرد.
وی افزود: بازدید میدانی از واحدهای تولیدی استان به صورت هفتگی، برگزاری کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید و تشکیل ستاد احیای واحدهای راکد از جمله اقدامات دولت سیزدهم برای تحقق شعار سال ۱۴۰۰ بود.
استاندار سمنان خاطرنشان کرد: ۳۳ واحد تولیدی راکد استان با روی کارآمدن دولت سیزدهم احیا شد که زمینه اشتغال ۸۰۰ نفر با این اقدام فراهم شد.
وی یادآور شد: صنعت، دانشگاه و مدیریت اجرایی سه ضلع موفقیت در کارها هستند و ارتباط سه‌سویه برای موفقیت رویکرد دولت سیزدهم و مسوولان استان سمنان است.
استاندار سمنان تاکید کرد: تحقق شعار سال با کار جهادی و شبانه‌روزی موثر در نشاط آفرینی و تقویت اعتماد مردمی است که با جدیت دنبال می‌شود.
به گزارش ایرنا، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی سال ۱۴۰۱ را سال «تولید؛ دانش‌بنیان، اشتغال‌آفرین» نامگذاری کردند.