همدان- ایرنا- معاون استاندار و فرماندار ویژه ملایر گفت: نانوایی‌ها در ایام نوروز موظف به تامین نان هستند و با هرگونه تخلف در این حوزه قاطعانه برخورد می‌شود.

به گزارش ایرنا؛ "سلمان اسماعیلی" عصر دوشنبه در بازدید سرزده از نانوایی‌های سطح شهر افزود: در این بازدید وضعیت نانوایی‌ها از نظر تامین آرد، پخت نان و نوع فعالیت در روزهای تعطیلات نوروزی بررسی شد.

وی ضمن تقدیر از نانوایی‌هایی که موارد بهداشتی، قانونی و نوع فعالیت طبق برنامه‌ریزی در تعطیلات نوروزی را رعایت کردند، اظهار داشت: بازدیدها از روند فعالیت نانوایی‌ها به ویژه در ایام تعطیلات نوروز ادامه دارد و نمایشی نیست و با هرگونه تخلف به شدت برخورد می‌شود.

فرماندار ویژه ملایر با تاکید بر اینکه در زمینه سلامت و امنیت غذایی مردم با کسی تعارف نداریم، بر لزوم تشکیل شورای آرد و نان در اسرع وقت و بررسی مسائل و مشکلات این حوزه تاکید کرد.

اسماعیلی بیان کرد: شخصا در این بازدیدها حضور دارم و برای چند واحدی که غیرمجاز تعطیل بودند و تخلف‌هایی همچون کم‌فروشی، عدم رعایت مسائل بهداشتی و فروش با قیمت آزاد داشتند، به جد اعمال قانون می‌شود.

وی از مدیرکل تعزیرات حکومتی استان همدان خواستار شد: در حوزه برخورد با واحدهای متخلف به طور جد پای کار باشند، چراکه ما در قبال تامین امنیت، سلامت و معیشت مردم مسئول و پاسخگو هستیم.

فرماندار ویژه ملایر ادامه داد: گشت‌های مشترک نظارت و بازرسی اداره صنعت و معدن، اتاق اصناف و دیگر دستگاه‌های اجرایی مرتبط به صورت روزانه از نانوایی‌ها انجام می‌شود.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت ملایر نیز گفت: در ایام تعطیلات نوروزی طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده هر نانوایی تا پایان تعطیلات، سه روز تعطیلی دارد و در مجموع هر سه روز ۲۷ نانوایی در سطح شهر ملایر تعطیل است.

"کامران زنگنه" اظهار داشت: برای اینکه خللی در تامین نان مردم در ایام نوروز ایجاد نشود، صبح و بعدازظهر گشت‌های مشترکی با حضور دستگاه‌های اجرایی مرتبط و اتاق اصناف نظارت و بازرسی‌های مستمر خود را از نانوایی‌ها انجام می‌دهند.

وی افزود: در بازدیدهای امروز دو واحد نانوایی به صورت غیرمجاز تعطیل کرده بودند که جریمه نقدی شدند و چند واحد نیز به دلیل کم‌فروشی، پخت نان بزرگ و عدم رعایت مسائل بهداشتی جریمه شدند.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت ملایر ادامه داد: حدود ۸۰ درصد نانوایی‌های سطح شهر موارد و دستورالعمل‌های قانونی را رعایت می‌کنند و تخلفی ندارند.

زنگنه گفت: برای اینکه به نحوه خدمات‌رسانی به مردم و مسافران نوروزی خللی وارد نشود، نوع جریمه‌ای که برای واحدهای متخلف در تظر گرفته شده، جریمه نقدی و کسر سهمیه است و در صورت تکرار تخلف، با جرائم سنگین مواجه خواهند شد.

به گزارش ایرنا؛ در این بازدید مدیرکل تعزیرات حکومتی استان همدان نیز حضور داشت و چند واحد نانوایی به دلیل تعطیلی غیرمجاز، کم‌فروشی، عدم رعایت مسائل بهداشتی و فروش آزاد جریمه و اعمال قانون شدند.

شهرستان ملایر دارای حدود ۳۶۰ واحد نانوایی است که از این تعداد ۱۷۷ واحد در شهر ملایر فعالیت می‌کنند.