۲ فروردین ۱۴۰۱، ۱:۲۲
کد خبرنگار: 1449
کد خبر: 84692663
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

فرماندار ملایر: با نانوایی‌های متخلف برخورد می‌شود

همدان- ایرنا- معاون استاندار و فرماندار ویژه ملایر گفت: نانوایی‌ها در ایام نوروز موظف به تامین نان هستند و با هرگونه تخلف در این حوزه قاطعانه برخورد می‌شود.

به گزارش ایرنا؛ "سلمان اسماعیلی" عصر دوشنبه در بازدید سرزده از نانوایی‌های سطح شهر افزود: در این بازدید وضعیت نانوایی‌ها از نظر تامین آرد، پخت نان و نوع فعالیت در روزهای تعطیلات نوروزی بررسی شد.

وی ضمن تقدیر از نانوایی‌هایی که موارد بهداشتی، قانونی و نوع فعالیت طبق برنامه‌ریزی در تعطیلات نوروزی را رعایت کردند، اظهار داشت: بازدیدها از روند فعالیت نانوایی‌ها به ویژه در ایام تعطیلات نوروز ادامه دارد و نمایشی نیست و با هرگونه تخلف به شدت برخورد می‌شود.

فرماندار ویژه ملایر با تاکید بر اینکه در زمینه سلامت و امنیت غذایی مردم با کسی تعارف نداریم، بر لزوم تشکیل شورای آرد و نان در اسرع وقت و بررسی مسائل و مشکلات این حوزه تاکید کرد.

اسماعیلی بیان کرد: شخصا در این بازدیدها حضور دارم و برای چند واحدی که غیرمجاز تعطیل بودند و تخلف‌هایی همچون کم‌فروشی، عدم رعایت مسائل بهداشتی و فروش با قیمت آزاد داشتند، به جد اعمال قانون می‌شود.

وی از مدیرکل تعزیرات حکومتی استان همدان خواستار شد: در حوزه برخورد با واحدهای متخلف به طور جد پای کار باشند، چراکه ما در قبال تامین امنیت، سلامت و معیشت مردم مسئول و پاسخگو هستیم.

فرماندار ویژه ملایر ادامه داد: گشت‌های مشترک نظارت و بازرسی اداره صنعت و معدن، اتاق اصناف و دیگر دستگاه‌های اجرایی مرتبط به صورت روزانه از نانوایی‌ها انجام می‌شود.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت ملایر نیز گفت: در ایام تعطیلات نوروزی طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده هر نانوایی تا پایان تعطیلات، سه روز تعطیلی دارد و در مجموع هر سه روز ۲۷ نانوایی در سطح شهر ملایر تعطیل است.

"کامران زنگنه" اظهار داشت: برای اینکه خللی در تامین نان مردم در ایام نوروز ایجاد نشود، صبح و بعدازظهر گشت‌های مشترکی با حضور دستگاه‌های اجرایی مرتبط و اتاق اصناف نظارت و بازرسی‌های مستمر خود را از نانوایی‌ها انجام می‌دهند.

وی افزود: در بازدیدهای امروز دو واحد نانوایی به صورت غیرمجاز تعطیل کرده بودند که جریمه نقدی شدند و چند واحد نیز به دلیل کم‌فروشی، پخت نان بزرگ و عدم رعایت مسائل بهداشتی جریمه شدند.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت ملایر ادامه داد: حدود ۸۰ درصد نانوایی‌های سطح شهر موارد و دستورالعمل‌های قانونی را رعایت می‌کنند و تخلفی ندارند.

زنگنه گفت: برای اینکه به نحوه خدمات‌رسانی به مردم و مسافران نوروزی خللی وارد نشود، نوع جریمه‌ای که برای واحدهای متخلف در تظر گرفته شده، جریمه نقدی و کسر سهمیه است و در صورت تکرار تخلف، با جرائم سنگین مواجه خواهند شد.

به گزارش ایرنا؛ در این بازدید مدیرکل تعزیرات حکومتی استان همدان نیز حضور داشت و چند واحد نانوایی به دلیل تعطیلی غیرمجاز، کم‌فروشی، عدم رعایت مسائل بهداشتی و فروش آزاد جریمه و اعمال قانون شدند.

شهرستان ملایر دارای حدود ۳۶۰ واحد نانوایی است که از این تعداد ۱۷۷ واحد در شهر ملایر فعالیت می‌کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha