مهاباد - ایرنا - رییس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی میاندوآب گفت: پس از ۲ سال وقفه اتوبوس گردشگری از هفتم فروردین جاری به منظور بازدید مسافران از مناطق گردشگری این شهرستان راه‌اندازی می‌شود.

فاطمه علیزاده روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: اتوبوس گردشگری به مدت چهار روز و تا ۱۱ فروردین با همکاری شهرداری هر روز ساعت ۹ صبح از ایستگاه ستاد مرکزی اسکان موقت فرهنگیان واقع در خیابان ۱۵ خرداد گردشگران را جهت بازدید آثار و جاذبه‌های دیدنی این شهرستان جا به جا می‌کند.

وی افزود: مسیرهای در نظر گرفته شده برای بازدید مسافران نوروزی مسجد تاریخی طاق، پل تاریخی تاتائو، سد نورزولو، حجاری‌های صخره‌ای روستای تاریخی شاه‌تپه، مراکز تفریحی و نمایشگاه صنایع دستی، غذای محلی و دستاوردهای زنان روستایی با حضور راهنمایان گردشگری است.

علیزاده ادامه داد: همچنین در این ایام نمایشگاه صنایع دستی و دستاوردهای زنان روستایی گشایش و جشن نوروزگاه در محل بوستان ساحلی در جوار رودخانه زرینه‌رود (جیغاتی) از ۶ تا ۱۱ فروردین ماه برپا می‌شود.

به گزارش ایرنا، بیش از ۱۰۰ اثر تاریخی در میاندوآب وجود دارد که تاکنون از این تعداد ۴۸ در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده است.