تهران - ایرنا - رئیس اداره جهاد کشاورزی شهرستان پردیس گفت: طرح گشت ویژه مشترک جهاد کشاورزی و بخشداری های سطح شهرستان در ایام نوروز برای مقابله با ساخت و سازهای غیرمجاز فعال است.

محمد قریشی روز چهارشنبه در گفت وگو با  خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در راستای بررسی ساخت و سازهای غیر مجاز در محدوده بخش جاجرود شهرستان پردیس گشت مشترک بازرسی برگزار و به متخلفین ضمن صدور اخطار، دستور توقف عملیات ساختمانی صادر شد.

وی ادامه داد: برخی از سودجویان با تغییر کاربری زمین های کشاورزی، اراضی را تخریب و  امنیت غذایی جامعه را به خطر می اندازند.

رئیس اداره جهاد کشاورزی شهرستان پردیس خاطرنشان کرد: باتوجه به اهمیت مقابله با ساخت وسازهای غیر مجاز و تغییر کاربری اراضی کشاورزی طرح گشت مشترک جهاد کشاورزی و بخشداری و ادارات مرتبط در سطح شهرستان در ایام تعطیلات نوروز فعال است.

برگزاری گشت مشترک تنظیم بازار در نوروز 

قریشی با اشاره به برگزاری گشت های مشترک بازرسی تنظیم بازار، اضافه کرد: در طرح ویژه نوروز و تشدید نظارت ها، گشت مشترک بازرسی و نظارت بر واحدهای صنفی، نانوایی ،‌ مرغ فروشی و فروشگاه‌های مواد غذایی این شهرستان با حضور نماینده دادستانی ، رئیس اداره بازرسی فرمانداری ،معاون دامپزشکی و نمایندگان ادارات صنعت، معدن و تجارت، بهداشت و اتاق اصناف برگزار شد.

وی با اشاره معدوم سازی مواد غذایی فاسد در برگزاری گشت مشترک، اظهار داشت: در این گشت مشترک ۹۰ کیلوگرم مرغ و گوشت تاریخ گذشته در فروشگاه‌های عرضه گوشت و مرغ در سطح شهرستان توسط کارشناسان شناسایی و معدوم شد.

رئیس اداره جهاد کشاورزی با اشاره به موارد تخلف اصناف که مورد بررسی قرار می گیرد ، ادامه داد: کم فروشی، گران فروشی، درج نشدن قیمت و صادر نشدن فاکتور فروش مورد بررسی قرار گرفته و پرونده تخلفات صنفی تشکیل و برای صدور رأی به شعبه تعزیرات حکومتی ارسال می شود.

قریشی افزود: در  این بازدید، نماینده دادستان برتشدید نظارت ها در ایام نوروز بر لزوم برخورد بدون اغماض با واحدهای صنفی دارای تخلفات مکرر و پلمبپ محل کسب واحدهای صنفی یاد شده تاکید کرد.

شهرستان پردیس با جمعیتی در حدود ۳۰۰ هزار نفر در شرق پایتخت قرار دارد.