به گزارش روز شنبه ایرنا از روابط عمومی اداره کل استاندارد استان همدان، «محمّد مددی» افزود: با اجرای طرح عیدانه سازمان ملّی استاندارد ایران در استان همدان از ارائه خدمات و کالاهای کم کیفیت و بدون کیفیت جلوگیری می شود.
به گفته وی، هدف از اجرای این طرح ارائه خدمات مطلوب و سالم به شهروندان است و به منظور کنترل بر کیفیت کالاهای عرضه شده و خدمات ارائه شده و همچنین داشتن نشان استاندارد، بازرسان به صورت روزانه از مراکز عرضه و خدمات بازرسی و نظارت می کنند.
مدیرکل استاندارد استان همدان با بیان اینکه این طرح در ۲ محور اجرا می شود اظهار داشت: یک بخش در اندازه شناسی قانونی است که همه ترازوهای واحدهای صنفی به ویژه واحدهای پر مصرف در این طرح تحت نظارتهای ویژه و مستمر قرار میگیرند.
مددی، محور بعدی را در شبکه توزیع و نظارت بر کالاها و خدمات مشمول استاندارد اجباری دانست و خاطرنشان کرد: بر اساس ماده ۱۷ قانون تقویت و توسعه نظام استاندارد، نظارت بر اماکن عمومی اعم از هتلها و رستورانها انجام می شود.
مدیرکل استاندارد استان همدان گفت: شهروندان با ارسال پیامک به سامانه ۱۰۰۰۱۵۱۷، می توانند از صحت علامت استاندارد کالای تولید داخل اطمینان حاصل کنند.
مددی خاطرنشان کرد: خریداران میتواند در صورت جعل نشان و یا وجود مشکل در کالای مشمول استاندارد اجباری، از طریق تماس با شماره ۱۵۱۷ شکایت خود را مطرح کنند.