۲۷ اسفند ۱۴۰۲، ۱۲:۰۸
کد خبرنگار: 3090
کد خبر: 85418426
T T
۲ نفر

برچسب‌ها

انجام ۵۰ مورد بازرسی انطباق با استاندارد در طرح عیدانه همدان

همدان-ایرنا- معاون اداره کل استاندارد استان همدان با اشاره به اینکه طرح ویژه "عیدانه استاندارد" در راستای افزایش نظارت بر کیفیت خدمات و کالا در استان از ۲۲ اسفند آغاز شده و تا ۱۳ فروردین ۱۴۰۳ ادامه دارد گفت: در قالب این طرح تاکنون ۵۰ مورد بازرسی انطباق با استاندارد انجام شده است.

سیدعلی ملیحی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: نظارت و بازرسی بر کیفیت کالاها و خدمات مشمول استاندارد اجباری در بازار استان به وسیله ۹ بازرس در حال انجام است.

وی ادامه داد: طرح ویژه رمضان و عیدانه استاندارد با هدف خدمت رسانی شایسته، فرهنگ سازی و پاسخگویی مسوولانه و شفاف در قبال ذینفعان، احقاق حقوق عامه مردم، ارزیابی انطباق خدمات از لحاظ ایمنی، بهداشت و سلامت عمومی توسط ادارت کل استاندارد در استان همدان همزمان با سراسر کشور در حال اجرا است و در این طرح نظارت ها بر ارائه کالا و خدمات تشدید می شود.

معاون اداره کل استاندارد استان همدان گفت: هدف از اجرای این طرح ارائه خدمات مطلوب و سالم به شهروندان و کنترل بر کیفیت کالاهای عرضه شده و همچنین داشتن نشان استاندارد است و بازرسان به صورت روزانه از مراکز عرضه و خدمات بازرسی و نظارت انجام می دهند.

ملیحی، اجرای طرح عیدانه را در راستای بررسی حوزه های مختلف ارائه دهنده خدمات به شهروندان و مسافران اعلام کرد و گفت: هتل‌ها، هتل آپارتمان ها، زائرسراها، فروشگاه‌های زنجیره‌ای، رستوران ها، مراکز اقامتی بین راهی، میادین میوه و تره بار، قالیشویی ها، مراکز فروش شیرینی و آجیل، فرودگاه‌ها و پایانه‌ها اتوبوسرانی و همچنین ایستگاه قطار بین شهری در این طرح مورد بازرسی قرار می گیرند.

این مقام مسوول با بیان اینکه این طرح در ۲ محور اجرا می شود اظهار کرد: یک بخش در اندازه شناسی قانونی است که همه ترازوهای واحدهای صنفی به ویژه واحدهای پرمصرف در این طرح تحت نظارت‌های ویژه و مستمر قرار می‌گیرند.

ملیحی، محور بعدی را در شبکه توزیع و نظارت بر کالاها و خدمات مشمول استاندارد اجباری دانست و خاطرنشان کرد: بر اساس ماده ۱۷ قانون تقویت و توسعه نظام استاندارد، نظارت بر اماکن عمومی اعم از هتل‌ها، رستوران‌ها، مراکز عرضه و توزیع کالا، انجام می شود و مورد پایش قرار می گیرد.

معاون اداره کل استاندارد استان همدان گفت: شهروندان با ارسال پیامک به سامانه ۱۰۰۰۱۵۱۷ می توانند از صحت علامت استاندارد کالای تولید داخل اطمینان حاصل کنند.

ملیحی خاطرنشان کرد: خریداران می‌تواند در صورت جعل نشان و یا وجود مشکل در کالای مشمول استاندارد اجباری، از طریق تماس با شماره ۱۵۱۷ شکایت خود را مطرح کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha