تهران-ایرنا- معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی اعلام کرد: این دانشگاه در قالب طرح سلامت نوروزی ۱۴۰۱ ابلاغی وزارت بهداشت و سازمان اورژانس کشور، تاکنون ۶۲ بازدید از مراکز درمانی، پنج بازدید از درمانگاه های شبانه روزی و سه آزمایشگاه انجام داده است.

به گزارش گروه علم و آموزش ایرنا از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، دبیرخانه طرح سلامت نوروزی ۱۴۰۱ با حضور ریاست و معاونین دانشگاه بر اساس دستورالعمل ابلاغی از معاونت درمان وزارت بهداشت و سازمان اورژانس در سطح دانشگاه به دبیری مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی دانشگاه، گسترش اقدامات این معاونت در ایام تعطبلات نوروز را رقم زد.

 در راستای این اجرای این طرح برنامه ریزی و تنظیم فهرست حضور هیات رییسه دانشگاه برای بازدید از مراکز، تنظیم فهرست کشیک مدیران درمان از  ۲۶ اسفند ۱۴۰۰ تا ۱۴ فروردین ۱۴۰۱ و حضور روزانه ۲ نفر از آنها به عنوان مدیر کشیک برای همراهی هیات رییسه دانشگاه و مدیران درمان وزارت متبوع در بازدید مراکز درمانی صورت گرفت.

با تاکید بر حضور تیم مدیریتی مراکز درمانی، ۵۶ تیم ۲ نفره از کارشناسان معاونت درمان برای بازدید از مراکز درمانی، درمانگاه ها و آزمایشگاه های تحت پوشش، تشکیل شد که بر اساس برنامه و چک لیست مربوطه روزانه از مراکز بازدید کردند و تاکنون ۶۲ بازدید از مراکز درمانی، پنج بازدید از درمانگاه های شبانه روزی و سه آزمایشگاه صورت گرفته است.

همچنین مرکز دندانپزشکی دولتی بهفر به صورت شبانه روزی راه اندازی و فعال شد.  

تعداد سزارین های انجام شده در بیمارستان ها در تاریخ یکم فروردین ۱۴۰۱ و فعالیت درمانگاه ها و کلینیک ویژه مراکز درمانی از تاریخ ۶ فروردین ۱۴۰۱ نیز مورد بررسی قرار گرفت.

بر اساس گزارش ها در بیمارستان مادران ۳۶ مورد سزارین که از این تعداد ۲۷ مورد الکتیو، بیمارستان نیکان ۳۱ مورد که از این تعداد ۱۸ مورد الکتیو، بیمارستان پاسارگاد ۱۴ مورد که از این تعداد ۶ مورد الکتیو، بیمارستان مهراد ۵ مورد که از این تعداد ۳ مورد الکتیو، بیمارستان آراد یک مورد و بیمارستان ایرانمهر نیز یک مورد سزارین در تاریخ یکم فروردین ۱۴۰۱ انجام شده است.

همچنین پرونده سزارین های انجام شده در این تاریخ در دست بررسی کارشناسان اداره مامایی دانشگاه است.

در بازدید از مراکز درمانی، حضور مسئولین بیمارستان ها، حضور متخصصین مقیم، ویزیت روزانه بیماران توسط متخصصین (اعضای هیات علمی و درمانی)، بازدید از بخش اورژانس و تریاژ بیمارستان، تعیین تکلیف بیماران در مدت زمان لازم، بررسی علل ماندگاری بیماران در بخش اورژانس، بازدید از بخش های پاراکلینیک بیمارستان و تاکید بر فعال بودن (داروخانه، آزمایشگاه، رادیولوژی و ...)، بازدید از بخش های ویژه با تاکید بر عدم کاهش تخت های بستری ویژه بررسی و پیگیری شد.

بر اساس اعلام معاونت درمان دانشگاه، در هفته اول تعطیلات نوروزی ۱۶ مورد بازدید توسط رییس دانشگاه، هفت مورد بازدید با حضور مدیران وزارت بهداشت و هشت مورد بازدید توسط سایر اعضای هیات رییسه دانشگاه از مراکز درمانی انجام شده است.

همچنین از تاریخ ۲۶ اسفند ۱۴۰۰ تاکنون تعداد ۳۰۴ بیمار از طریق ستاد هدایت پذیرش شده است که از این تعداد ۸۱ مورد از سایر دانشگاه ها به مراکز درمانی تابعه این دانشگاه است.