مهاباد - ایرنا - شهردار تکاب گفت: نمایشگاه دائمی صنایع دستی و هنرهای تجسمی بانوان کارآفرین تکاب در محوطه پایانه مسافربری این شهر راه‌اندازی خواهدشد.

رزاق محمدی روز دوشنبه در جشنواره یک روزه هنرهای سنتی و صنایع دستی تکاب با تبریک سال تولید، دانش بنیان و کارآفرین افزود: با توجه به قدمت و اصالت هنر مردم تکاب و پاس‌داشت این هنرها وجود یک نمایشگاه دائمی صنایع دستی در این شهر لازم است و ما در این زمینه برنامه ریزی جدی خواهیم داشت.

وی اظهارکرد: قدمت و اصالت تکاب کم نظیر و مثال زدنی است و ما تلاش می کنیم از این ظرفیت در راستای رونق صنایع دستی و جذب گردشگر و توسعه شهر استفاده شود.

شهردار تکاب ادامه داد: همچنین با عنایت مسوولان و همکاری بانوان هنرمند و فعالان عرصه صنایع دستی، برگزاری نمایشگاهها و جشنواره های آیین های محلی و هنرهای سنتی منطقه را ادامه خواهیم داد و علاوه بر این بر ایجاد و راه اندازی نمایشگاه دائمی صنایع دستی مصمم هستیم.

محمدی اضافه کرد: با این رویکرد سعی می کنیم فرهنگ، تمدن، اصالت و پتانسیل های تکاب در بخش صنایع دستی و هنرهای سنتی به سایر شهرهای و حتی خارج از کشور معرفی شود.

وی گفت: اصالت هنری مردم و نبوغ هنرمندان و کارآفرینان صنایع دستی تکاب می تواند زمینه ساز ارتقا و توسعه شهر گردد.

جشنواره هنرهای سنتی و صنایع دستی تکاب با برپایی غرفه های مختلف تولیدات هنری و صنایع دستی، غرفه نان و غذاهای سنتی و محلی و کارگاه صنایع دستی توسط جمعی از بانوان هنرمند و کارآفرین و آیبن های فولکلور محلی از جمله موسیقی آشیقی و تکم گردانی باحضور جمعی از شهروندان و مسافران نوروزی در تکاب برگزارشد.

تکاب با داشتن بیش از ۱۸۰ اثر طبیعی و تاریخی از جمله مجموعه میراث جهانی تخت سلیمان در جنوب آذربایجان‌غربی واقع شده و یکی از شهرهای گردشگر پذیر و مهمان پذیر کشور در عید نوروز است.

,