مشهد- ایرنا- کارشناس مرکز پیش‌بینی هواشناسی خراسان رضوی گفت: براساس تحلیل نقشه‌های آینده‌نگری و تصاویر ماهواره‌ای، آسمان در بخش هایی از شمال و شرق استان نیمه ابری تا تمام ابری است به طوری که در برخی نواحی شمالی شاهد بارش باران هستیم.             

زهرا آهنگرزاده روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: پدیده قابل ذکر دیگر وزش باد است که در برخی نواحی شرقی از جمله تایباد همراه با گرد و خاک خواهد بود.

وی ادامه داد: پیش بینی می شود تا عصر امروز، وزش باد شدید شکل بگیرد که در مناطق باد خیز جنوب و شرق استان موجب ایجاد گرد و خاک، کاهش دید و کیفیت همراه با بروز خسارت پیش بینی می‌شود.

کارشناس مرکز پیش‌بینی هواشناسی خراسان رضوی گفت: امروز در ارتفاعات هزار مسجد احتمال رگبار پراکنده باران وجود دارد که از ساعات شب به تدریج از شدت ناپابداری و سرعت وزش باد کاسته می‌شود.

وی اظهار کرد: برای ۲ روز آینده در خراسان رضوی جوی پایدار پیش بینی می‌شود به طوری که از ظهر فردا روند افزایشی دما در سطح استان آغاز می‌شود.

آهنگرزاده  افزود: طی ۲۴ ساعت گذشته دمای هوای مشهد بین پنج تا ۲۱ درجه سلسیوس در نوسان بوده است و پیش بینی می‌شود دمای هوای مشهد در گرم‌ترین ساعات امروز به ۱۰ درجه سانتیگراد برسد.

وی ادامه داد: در این مدت ریوش با کمینه دمای هوای صفر درجه و تایباد با بیشینه دمای هوای ۲۶ درجه سلسیوس به ترتیب سردترین و گرم‌ترین شهرهای خراسان رضوی بوده‌اند، این در حالی است که بیشترین سرعت وزش باد در استان از بردسکن با ۶۱ کیلومتر بر ساعت گزارش شده است.