شیراز-ایرنا-مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس در ارائه گزارشی از روند اجرای مصوبات فرهنگی هفتمین سفر استانی دولت به فارس گفت:‌تلاش برای راه‌اندازی کارخانه کاغذسازی از مصوبات دولت بود که با پیگیری‌های صورت گرفته،این نوید را می‌توان داد که درآینده نزدیک با رفع موانع جزئی شاهد افتتاح این کارخانه باشیم

حمیدرضا قانعی چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: امیدوارم در نیمه اول سال ۱۴۰۱ خبرهای خوبی در زمینه افتتاح این کارخانه بشنویم.

اهتمام جدی به رفع مشکلات حقوقی و قانونی تالار مرکزی شیراز
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس همچنین تخصیص اعتبار برای احداث تالار مرکزی شیراز را از دیگر مصوبات سفر دولت سیزدهم به فارس دانست و گفت: تکمیل و بهره‌برداری از تالار مرکزی شیراز هم یکی از مصوبات سفر استانی دولت به فارس بوده است که با بهره‌برداری از آن، اتفاق بسیار خوبی برای شهر شیراز رقم خواهد زد.
وی گفت: این پروژه که در گذشته پیشرفت فیزیکی اندکی داشته است با یک سری مشکلات حقوقی و قانونی برای ادامه روند اجرایی این پروژه در استان روبرو است که برای حل این مشکلات جلسات متعددی در استانداری برگزار و پیگیری های لازم انجام شده است.


قانعی یادآور شد: این پروژه از نظر اعتباری و بحث‌های مالی مشکل خاصی ندارد و مشکل فرارو، مسأله حقوقی است که تاکنون گفتگوهای مفصلی بین دستگاه‌های مربوطه که در این حوزه نقش دارند شکل گرفته است.
وی گفت: انتظار می‌رود نتیجه نهایی این اقدامات در فروردین ماه محقق خواهد شد و فرآیند ساخت تالار مرکزی تسهیل ‌شود و شتاب ‌گیرد.

آیت‌الله دکتر سید ابراهیم رییسی رئیس جمهوری پنجشنبه ۲۲ مهرماه ۱۴۰۰ در هفتمین سفر استانی دولت سیزدهم به استان فارس سفر کرد، سفری که با افزون بر یکصد مصوبه به ارزش ۶ هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان برای توسعه استان و گره‌گشایی از مشکلات مردم همراه بود.

تلاش برای راه‌اندازی کارخانه کاغذسازی زاگرس فارس و تالار مرکزی شیراز از مصوبات فرهنگی این سفر بود.

در این سفر وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نوید در نظر گرفتن اعتبارات برای آغاز عملیات عمرانی و تکمیل تالار مرکزی شیراز را داد و اعلام کرد: مبلغ ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار از محل اعتبارات سفر آیت الله دکتر رییسی رئیس‌جمهوری به استان فارس برای تکمیل تالار مرکزی شیراز اختصاص یافت.

در بازدید سرزده رئیس‌جمهوری از کارخانه کاغذسازی زاگرس نیز اعلام شد، ۸۷ درصد عملیات ساخت این واحد تولیدی انجام شده و برای تکمیل ۱۳ درصد باقیمانده، به تسهیلات برای بخش سرمایه ثابت و سرمایه در گردش نیاز است.
آیت الله رئیسی در این بازدید گفت: مراکز تولیدی از این دست در اولویت دریافت تسهیلات و منابع مالی هستند، نه افرادی که این منابع را در جای دیگری هزینه می‌کنند.
رییسی ادامه داد: استاندار کار تکمیل این واحد تولیدی را با جدیت پیگیری کند تا چنانچه مالک کارخانه وعده داده است، هر چه سریع‌تر با راه‌اندازی این کارخانه ۶۰۰ نفر مشغول کار شوند و با رونق تولید، گامی برای تأمین کاغذ مصرفی در کشور برداشته شود.

کارخانه کاغذسازی زاگرس فارس با برخورداری از دستگاه‌ها و تجهیزات مدرن، ظرفیت تولید سالانه ۱۲۵ هزار تن را از محل کاغذهای بازیافتی دارد. محمد هادی ایمانیه استاندار فارس در این بازدید، رئیس جمهوری را همراهی کرد.
این کارخانه در جاده شیراز_مرودشت در محدوده شهرستان زرقان در ۲۵ کیلومتری شمال شیراز واقع است.