مشهد - ایرنا - معاون توسعه مدیریت، منابع و برنامه‌ریزی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: مطالبات کارکنان نظام سلامت در قالب کارانه و  معوقات در بخش‌های مختلف حدود ۹ هزار میلیارد تومان و میزان مطالبات ما از بیمه تامین اجتماعی حدود هشت هزار میلیارد تومان شده است.

دکتر بهروز رحیمی سه‌شنبه در نشست با مدیران دانشکده علوم پزشکی نیشابور اظهار کرد: یکی از دغدغه‌های رئیس‌جمهور پرداخت مطالبات مانده جامعه پرستاری است و از ابتدای دی‌ماه ۱۴۰۰ تعرفه‌گذاری خدمات پرستاری آغاز شده که می‌تواند به هویت و انسجام حرفه‌ای جامعه پرستاری کمک کند و به طور قطع میزان دریافتی پرستاران بهتر می شود.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به قول‌های مساعد سازمان های بیمه‌گر برای پرداخت مطالبات در این حوزه تا ۲ماه آینده بخش اعظم مطالبات نظام سلامت و به‌خصوص جامعه پرستاری پرداخت می‌شود و در این حوزه وضعیت نیشابور با میانگین کشوری برابری می‌کند و مطلوب است.

معاون توسعه مدیریت وزیر بهداشت گفت: معتقدیم حتی یک ماه عقب افتادن مطالبات کادر بهداشت‌ودرمان صحیح نیست و در مواردی به خاطر کمبود منابع و عدم تامین درست و دقیق منابع لازم دچار تاخیر در این بخش هستیم و امیدواریم با همکاری سازمان برنامه‌وبودجه این‌ مشکل حل شود.

وی اظهار کرد: یکی از نقاط قوت سال ۱۴۰۰ مربوط به مبارزه با کرونا بود و رونق و آرامش اجتماعی به برکت جانفشانی‌های کادر بهداشت و درمان حاصل شد.

وی افزود: فساد ستیزی و محرومیت‌زدایی از شعارهای اصلی دولت سیزدهم است و در این چارچوب باید در کنار مردم قرار گرفته و حرف آنان را بشنویم و این سرمایه اجتماعی را ارتقا بدهیم در غیر این صورت در آینده از ما به نیکی یاد نخواهد شد.

۲۳۰هزار پست خالی در وزارت بهداشت وجود دارد

رحیمی گفت: در حال‌حاضر در وزارت بهداشت بالغ بر ۲۳۰هزار پست خالی وجود دارد که برای استفاده از این ظرفیت نیازمند همکاری و هم‌افزایی دستگاه‌های مربوطه هستیم.

معاون توسعه وزیر بهداشت درخصوص روند تغییر وضعیت کارکنان و ایثارگران گفت: حدود یکصد هزار نفر از نیروها رابطه‌هایی غیر از پیمانی و استخدام رسمی در قالب قراردادی، طرحی و نیروهای ۸۹روزه دارند و پارسال ۶۷هزار نفر از این نیروها تحت عنوان نیروهای قانون جامعه ایثارگری تبدیل وضعیت شدند ولی همچنان تعداد زیادی باقی ماند که باید تبدیل وضعیت شوند و امسال در تلاش هستیم با هماهنگی‌های انجام شده با سازمان اداری استخدامی و سازمان مدیریت کشور بخش دیگری از این نیروها تبدیل وضعیت شوند و این کم‌ترین پاداش مدافعان سلامت برای ایجاد امنیت شغلی و آرامش روانی است.

وی با اشاره به قرار گرفتن نیشابور در مسیر حرم مطهر رضوی گفت: بخش زیادی از خدمات آمبولانس‌ها توسط نیروهای خدماتی پزشکی ارائه می‌شود که نیازمند لجستیک نیرومندی است و در حال حاضر نیازمند سه‌هزار دستگاه آمبولانس برای تقویت و اصلاح ناوگان لجستیک آمبولانس هستیم و برنامه ما برای امسال تهیه ۵۰۰ دستگاه آمبولانس است و برای انتقال بیمار در بین مراکز درمانی و بیمارستانی هم ۲۰۰ دستگاه آمبولانس پیش‌بینی شده و امیدواریم با همکاری مجلس این نیاز مرتفع شود.

رحیمی گفت: حوزه سلامت را نمی‌توان از بخش حکمرانی جدا کرد که نشان‌دهنده اهمیت عظیم این بخش است و یکی از دستاوردهای انقلاب در کنار امنیت و توان دفاعی حوزه بهداشت و درمان است که دستاوردی عظیم است و در این راستا امروز ۹۵درصد داروهای مورد نیاز تولید داخل است.

وی اظهار کرد: همه طرح‌های بهداشتی در دست اجرا در نیشابور در اولویت قرار می‌گیرد و مصوبات خوبی هم طی سفر رئیس‌جمهور به استان خراسان رضوی در نظر گرفته شده است.

امروز معاون توسعه مدیریت، منابع و برنامه‌ریزی وزارت بهداشت به همراه مدیرکل منابع انسانی، رئیس مرکز توسعه مدیریت و تحول اداری و معاون عمران اداره توسعه منابع فیزیکی، تجهیزاتی و عمرانی وزارت بهداشت از بیمارستان حکیم و ۲۲بهمن نیشابور بازدید کردند.

مرکز شهرستان  ۴۰۰ هزار نفری نیشابور در جغرافیای مرکزی خراسان رضوی در ۱۲۷ کیلومتری غرب مشهد قرار دارد.