تهران- ایرنا- مدیرعامل بهشت زهرا(س) تهران گفت: این آرامستان مکانی ارزشمند از نظر فرهنگی و معنوی است و شهدای بسیاری در آن مدفون شده اند از همین رو و به منظور بزرگداشت مقام والای آنان، طی سال گذشته به ازای هر شهید یک درخت در سازمان با عنوان "۳۰ هزار شهید،  ۳۰ هزار درخت" کاشته می شود.

سعید غضنفری روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه کاشت درختان به نام و یادشهدا از بهمن ماه سال گذشته آغاز شده افزود:  تاکنون حدود ۱۵ هزار اصله نهال در بهشت زهرا س کاشته شده است و در ادامه در سال جاری تا ۳۰ هزار اصله نهال کاشته می شود .

مدیرعامل بهشت زهرا س ادامه داد: در راستای تحقق وعده خدمت بی‌منت و اطلاع رسانی از خدمات انجام شده به شهروندان و مراجعان، ۱۵ نوع بیلبورد اطلاع رسانی در مسیر دسترسی به بهشت زهرا(س) نصب و منتشر شده است.

وی یادآورشد: خدمات سازمان  بهشت زهرا طی سال حتی یک روز هم تعطیلی ندارد چون همه شهروندان به نوعی با خدمات این نهاد ارتباط دارند و دریافت کننده آن محسوب می شوند.

غضنفری اظهارداشت: در راستای همین خدمت رسانی بی منت، طی سال گذشته امکان رزرو خدمات از ٢٤ ساعت به ١ ساعت قبل از مراسم کاهش یافته است و همین موضوع رضایتمندی شهروندان را به دنبال داشت.

مدیرعامل بهشت زهرا(س) با بیان اینکه خدمت رسانی شبانه روزی بدون تعطیلی در این نهاد نیاز به نیروهای توانمند دارد، گفت: بیش از ۲ هزار نفر به صورت شبانه روزی در بهشت حضرت زهرا(س) خدمت می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: بر اساس نمودار رضایت‌مندی، ۹۹درصد رضایت از واحد عروجیان و آمبولانس‌های قطعات ثبت شده است.

غضنفری با اشاره به شست و شوی ۱۴ هزار متر مربع آبنما ادامه داد: بلوار سلام امام(ره) سلام شهدای بهشت زهرا(س) با فرش گل به طول یک هزار و ۱۰۰ متری تزئین شد.

مدیرعامل بهشت زهرا(س) تهران به اقدامات انجام شده برای کاهش بار ترافیکی اضافه کرد: فقط طی ۴ ماه ۳۰ هزار متر مربع به سرانه پارکینگ سازمان افزوده و سه در ورودی و خروجی جدید احداث شده است.

 به گزارش ایرنا، بهشت زهرا (س) بزرگترین آرامستان ایران است که در جنوب تهران واقع شده است، فعالیت این آرامگاه رسماً در سال ۱۳۴۹ آغاز و این آرامستان ابتدا ۳۱۴ هکتار وسعت داشت که در سال ۱۳۷۶ بخش شمالی به مساحت ۱۱۰ هکتار و در سال ۱۳۸۷ بخش شرقی به مساحت ۱۶۰ هکتار خریداری و به آن اضافه شد.

بهشت زهرا (س) در حال حاضر یک میلیون و ۶۰۰ هزار نفر را در خود جای داده است و روزانه به امور ۱۵۰ تا ۲۰۰ نفر از اموات رسیدگی می کند.

گلزار شهدای بهشت زهرا(س) مدفن ۳۴ هزار شهید گلگون کفن و چهار هزار شهید گمنام هشت سال جنگ تحمیلی، انقلاب و مدافعان حرم است.