همدان- ایرنا- دبیر ستاد خدمات سفر استان همدان گفت: از ۲۶ اسفندماه ۱۴۰۰ تا ۱۱ فروردین‌ جاری حدود ۶۴۱ هزار مسافر نوروزی از جاذبه‌های گردشگری و تفریحی این استان دیدن کردند. 

به گزارش ایرنا، علی مالمیر افزود: در این میان، جاذبه‌های تاریخی استان همدان با بیش از ۳۰۳ هزار بازدید کننده، بیشترین آمار مسافران نوروزی را به خود اختصاص داده است. 

وی با بیان اینکه از ابتدای تعطیلات نوروزی تا ۱۱ فروردین‌ماه حدود ۱۱۰ هزار  گردشگر در استان همدان اقامت داشته‌اند، گفت: از این تعداد ۱۵ هزار و ۴۲۲ نفر در هتل‌ها، سه هزار و ۲۹۴ نفر در مجتمع‌های گردشگری، ۲ هزار و ۷۴۱ نفر در مهمانپذیرها و هزار و ۹۲۹ نفر نیز در هتل آپارتمان‌ها اقامت داشتند. 

مالمیر تصریح کرد: همچنین ۲ هزار و ۴۳۷ گردشگر نوروزی در اقامتگاه‌های بوم‌گردی، ۲۳ هزار و ۸۵۹ نفر در خانه‌مسافرها و ۱۲ هزار و ۷۶۷ نفر در اقامتگاه‌های موقت اسکان داده شدند.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان همدان اضافه کرد: در این ایام ۴۲ هزار و ۳۷۲ نفر در تاسیسات اقامتی وابسته به آموزش و پرورش(ستاد اسکان فرهنگیان) و چهار هزار و ۹۶۳ نفر در سایر مراکز اقامتی این استان، اسکان یافتند. 

به گفته وی، همچنین طی مدت یاد شده ۲۸۵ مورد بازدید نظارتی از مراکز اقامتی، دفاتر مسافرتی، رستوران‌ها، مراکز پذیرایی و بین‌راهی استان همدان انجام و پنج مورد تذکر، هفت فقره اخطار کتبی و هفت فقره تشویقی نیز برای مالکان واحدهای خدماتی صادر شده است. 

دبیر ستاد خدمات سفر استان همدان در پایان خاطرنشان کرد: غار علیصدر، کتیبه‌های گنجنامه، تپه عباس آباد، آرامگاه بوعلی، آرامگاه باباطاهر و تپه هگمتانه در صدر بازدیدهای علاقمندان به جاذبه‌های گردشگری استان قرار دارند.