۴ فروردین ۱۴۰۲، ۱۴:۴۲
کد خبرنگار: 3090
کد خبر: 85065008
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

اقامت ۴۲ هزار نفر در مراکز گردشگری همدان 

۴ فروردین ۱۴۰۲، ۱۴:۴۲
کد خبر: 85065008
اقامت ۴۲ هزار نفر در مراکز گردشگری همدان 

همدان-ایرنا- مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان همدان از اقامت ۴۲ هزار نفر در مراکز گردشگری استان خبر داد.

محسن معصوم علیزاده روز جمعه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: ۶ هزار و ۱۴۴ نفر در هتل‌ها، ۲ هزار و ۲۳۴ نفر در مجتمع‌های گردشگری، هزار و ۴۲۷ نفر در مهمانپذیرها و یک‌هزار و ۱۰۰ نفر از ۲۴ اسفندسال قبل تا سوم فروردین در هتل آپارتمان‌ها اقامت داشتند.

وی افزود: در این مدت هزار و ۳۳۷ نفر در بوم‌گردی‌ها، ۲۶۱ نفر در متل‌ها، ۹ هزار و ۱۴۷ نفر در خانه‌مسافرها، ۱۶ هزار و ۴۵۵ نفر در مراکز وابسته به آموزش و پرورش و چهار هزار و ۲۳۸ نفر در اقامت‌گاه‌های موقت و مابقی در سایر مراکز اقامتی در این مدت زمان اسکان پیدا کردند.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان همدان با اعلام اینکه در مدت زمان یاد شده ۱۲۴ بازدید نظارتی از مراکز اقامتی استان انجام شده است گفت: ۱۱ مورد تذکر، سه مورد تشویقی و ۲ اخطار کتبی نیز صادر شده است.

معصوم علیزاده از بازدید ۲۶۱ هزار نفر از جاذبه‌های گردشگری همدان خبر داد و افزود: غار علیصدر، آرامگاه بوعلی و آرامگاه باباطاهر بیشترین آمار بازدید گردشگران نوروزی را به خود اختصاص داده است.

استان همدان دارای یک هزار و ۸۵۰ اثر تاریخی، تفریحی و توریستی است.

آرامگاه بوعلی سینا، آرامگاه باباطاهر، تپه هگمتانه و گنبد علویان، حمام حاج آقا تراب نهاوند، خانه لطفعلیان ملایر، خانه مسعودی و آرامگاه میررضی الدین آرتیمانی و بقعه حیقوق نبی (ع) از مهمترین آثار تاریخی و باستانی این استان است که همه ساله مورد بازدید گردشگران قرار می گیرد.

سنگ نوشته های گنج نامه، کلیساهای آنجلی و گریگوری، حمام قلعه، کاروانسرای صفوی، آب انبارها، خانه های قدیمی و باغ نظری در همدان از دیگر آثار تاریخی مورد توجه گردشگران است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha