تهران- ایرنا- رییس دانشگاه تهران گفت: تمام شیوه نامه‌های بهداشتی در خوابگاه‌ها و کلاس‌های درس به دقت اجرا می‌شود چرا که تلاش ما این است که سلامت دانشجویان را تضمین کنیم.

به گزارش خبرنگار گروه علم و آموزش ایرنا، سید محمد ‌مقیمی روز یکشنبه در ویژه برنامه استقبال از دانشجویان دانشگاه تهران که در اولین روز از سرگیری آموزش حضوری با حضور وزیر علوم برگزار شد در جمع خبرنگاران افزود: امروز شاهد بازگشایی دوباره دانشگاه تهران و از سرگیری کلاس های آموزشی حضوزی آن هستیم. تمام شیوه نامه هایی که درمورد بازگشایی خوابگاه‌ها و کلاس ها ابلاغ شده است به دقت اعمال می شود.

وی ادامه داد: البته امروز روز اول بازگشایی است و شاید با کمبودهای روبه‌رو باشیم که به مرور آنها را برطرف می کنیم.

رییس دانشگاه تهران همچنین درباره حضور دانشجویان در دانشگاه و خوابگاه گفت: دانشجویان برای حضور در دانشگاه و خوابگاه ها براساس شیوه نامه بهداشتی باید ۲ دز واکسن را دریافت کرده باشند و بر همین اساس مرکز بهداشتی دانشگاه تهران این آمادگی را دارد اگر دانشجویی ۲ دز واکسن را تزریق نکرده است، واکسیناسیون را انجام دهد تا آنها برای ورود به خوابگاه و دانشگاه محدودیتی نداشته باشند.

مقیمی افزود: اگر دانشجویی هم‌ از نظر پزشکی منعی برای حضور در دانشگاه دارد، درخواست آنها به طور ویژه بررسی می شود تا دانشجویی در این ترم محروم از ادامه تحصیل نشود.

وی ادامه داد: معاونت آموزشی وزارت علوم تسهیلاتی را برای دانشجویانی که به دلایل مختلف امکان حضور در دانشگاه را ندارند در نظرگرفته است تا آنها بتوانند در دانشگاه شهر محل سکونت خود به عنوان مهمان پذیرش شوند یا به صورت حذف اضطراری بعضی از دروس خود را حذف کنند و دروس جدیدی را جایگزین کنند، بنابراین تمام تسهیلات‌آماده است و اگر موانعی برای دانشجویان به طور خاص وجود دارد، برطرف می شود. 

به گزارش ایرنا، ویژه برنامه استقبال از دانشجویان دانشگاه تهران امروز (یکشنبه ۱۴ فروردین ۱۴۰۱) همزمان با اولین روز از سرگیری آموزش حضوری با شرکت محمدعلی زلفی گل وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، مقیمی رییس دانشگاه تهران و جمعی از اساتید از مقابل سردر اصلی این دانشگاه برگزار شد.

وزیر علوم در این برنامه با حضور در دانشکده ‌های دانشگاه تهران از کلاس های درس و چگونگی حضور دانشجویان بازدید کرد.

معاونت آموزشی دانشگاه تهران هم امروز در اطلاعیه ای با اعلام از سرگیری آموزش حضوری در دانشگاه تهران از تاریخ ۱۴ فروردین بر شرکت منظم در کلاس‌های درس تاکید و درباره نحوه مواجهه با غیبت‌های غیرموجه، برنامه‌ریزی دروس عملی ناتمام و نحوه برگزاری امتحانات اطلاع‌رسانی کرد.

براساس این اطلاعیه دانشجویانی که به دلایل غیرموجه غیبت داشته باشند، مشمول ضوابط و مقررات مندرج در بخشنامه‌ها، دستورالعمل‌ها و آیین‌نامه‌های آموزشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و دانشگاه تهران خواهند بود.