سمنان- ایرنا- شهید حسین اشرفی یکی از شهدای دفاع مقدس از استان سمنان در بخشی از وصیت‌نامه خود آورده است: دفاع از ناموس، دین اسلام و کشور یک وظیفه بر دوش پیروان ائمه معصوم(ع) است و دفاع و کشته شدن در این راه توفیق و سعادت است.

به گزارش ایرنا، شهید اشرفی، فرزند صفرعلی و رقیه یکم فروردین ۱۳۴۷ در روستای کلامو از توابع شهرستان شاهرود در خانواده‌ای دیندار دیده به جهان گشود.

این شهید گرانقدر تحصیلات خود را تا اول راهنمایی ادامه داد ولی با شروع جنگ تحمیلی دفاع از کشور را بر درس خواندن ارجح دانست.

این شهید والامقام، مهربان بود و در تمام طول عمرش کسی صدای بلند از او نشنید و تعصب خاصی به رعایت احکام اسلامی داشت و همواره دیگران را به انجام کارهای نیک دعوت می‌کرد و علاقه عجیبی به کتاب های مذهبی داشت.

این شهید بزرگوار دفاع از خاک وطن در برابر تجاوز بیگانگان را یک وظیفه واجب بر دوش خود می‌دانست و اولین بار به عنوان بسیجی از طرف سپاه به میدان نبرد حق علیه باطل اعزام شد و در کنار دیگر رزمندگان در معرکه جنگ با رشادت و دلاوری حماسه‌آفرین شد.

این شهید جلیل‌القدر پس از پنج ماه نقش‌آفرینی در دفاع از خاک وطن در برابر تجاوز بیگانگان، سرانجام در بیست و پنجم بهمن ۱۳۶۳ در شرق رود دجله عراق در اثر اصابت ترکش خمپاره به دوستان شهیدش پیوست.

شهید اشرفی در بخشی از وصیت‌نامه خود با تاکید بر پیروری از فرموده‌های بنیانگذار انقلاب امام خمینی(ره) گفته است: برادرانم همچون قاسم‌ها و علی‌اکبرها که تا آخرین نفس در رکاب امام حسین(ع) جنگیدند باشید و هر کجا هستید سنگر اسلام را خالی نگذارید.

پیکر مطهر شهید اشرفی در گلزار شهدای زادگاهش در شهرستان شاهرود به خاک سپرده شد.

استان سمنان سه هزار شهید تقدیم نظام جمهوری اسلامی کرده است.
خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) استان سمنان در موضوع‌های مختلف فرهنگی و اجتماعی پرونده‌های خبری ویژه را با برنامه مشخص در دستور کار خود داده است.
با هدف قدرشناسی از رشادت‌ها و دلاوری‌های رزمندگان اسلام در هشت سال دفاع مقدس و معرفی فرهنگ ایثار و شهادت به نسل جوان همچنین الگوسازی برای این نسل، خبرگزاری ایرنا به معرفی شهدای استان سمنان در قالب پرونده خبری می‌پردازد.

هشت سال دفاع مقدس شیرزنان و دلیرمردان ایران  به صورت رسمی در ۳۱ شهریور ۱۳۵۹ برابر ۲۲ سپتامبر ۱۹۸۰ آغاز و پس از هشت سال دفاع شجاعانه سرانجام  در مرداد ۱۳۶۷ با قبول آتش‌بس خاتمه یافت.