مهاباد - ایرنا - فرماندار اشنویه گفت: یکی از دستاوردهای درخشان جمهوری اسلامی با اتکا به دانش نخبگان، علم و دانش هسته‌ای است که مسوولان باید زمینه و بستر لازم برای ورود جوانان با استعداد کشور را به این عرصه فراهم کنند.

به گزارش ایرنا، سیدعلی ترابی روز شنبه در مراسم روز ملی فناوری هستهای اظهار کرد: ورود جوانان ایران اسلامی به این عرصه توعی مقابله با زیاده‌خواهی استکبار در دور نگه‌داشتن کشورهای جهان از جمله ایران از علم و فناوری‌های جدید است.

وی بیستم فروردین ماه را نماد اقتدار و استقلال علمی ایران اسلامی عنوان کرد و افزود: دانشمندان جوان کشورمان در دست‌یابی به فناوری‌ هسته‌ای ثابت کردند در سایه همدلی و بهره‌گیری از ظرفیت‌های داخل کشور می‌توان تهدیدات دشمن را به فرصت تبدیل کرد.

فرماندار اشنویه اضافه کرد: استفاده از ظرفیت‌های صلح آمیز هسته‌ای در جهان امروز نه تنها شاخصی برای سنجش پیشرفت یک کشور است بلکه از مولفه‌های مهم قدرت ملی نیز محسوب می‌شود.

ترابی با اشاره به نامگذاری امسال از سوی رهبر معظم انقلاب به عنوان سال تولید، دانش‌بنیان و اشتغال‌آفرین گفت: باید در راستای تحقق این شعار در مسیر توسعه دانش هسته‌ای در کشور و پرورش نخبگانی مانند شهیدان فخری زاده و احمدی روشن گام برداشت.

وی با بیان اینکه واهمه استکبار و دشمنان از دستیابی ایران به این علم سبب شد تا جوانان این مرز و بوم برای دستیابی کشور به این انرژی تلاش گسترده ای را آغاز کنند، افزود: ملت ایران اسلامی با وجود همه شیطنت ها و مخالفت استکبار جهانی بر حق مسلم خویش برای بومی کردن انرژی هسته‌ای پای فشرد و دولت و جوانان هوشمند ما توانستند در کمال افتخار به چرخه سوخت هسته‌ای، بدون کمک بیگانگان دست پیدا کنند.

ترابی اضافه کرد: بدون شک انرژی هسته‌ای صلح آمیز در انواع زمینه‌های پزشکی، کشاورزی و دارویی سبب ایجاد افق های نوینی در علوم و فنون جوانان و پیشرفت هرچه بیشتر کشور می‌شود.

وی افزود: در کنار شیطنت و توطئه‌های دشمنان برای جلوگیری از دستیابی ایران اسلامی به انرژی هسته‌ای، عوامل استکبار ضربه زدن به نظام ما را مانند کشورهای همسایه در برنامه دارند ولی دلاورمردی های سپاه قهرمان، مرزبانان، سربازان گمنام، ارتش سلحشور، هوشیاری مردم و توسعه علمی این اجازه را به آنان نخواهد داد.

به گزارش ایرنا، روز ۲۰ فروردین در تقویم رسمی جمهوری اسلامی ایران به مناسبت رونمایی دستاوردهای هسته‌ای کشور در بیستم فروردین سال ۸۵، به این اسم نامگذاری شده است.