بیرجند - ایرنا - مدیر جهاد کشاورزی شهرستان درمیان گفت: ۱۶ هزار و ۱۰۰ تن گوشت سفید سال گذشته در این شهرستان تولید شد که نسبت به سال ۱۳۹۹، رشد ۲۰ درصدی دارد.

سید محسن نصیرایی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: هفت میلیون قطعه‌ جوجه‌ریزی در مرغداری‌های این شهرستان انجام شد که نسبت به سال قبل‌تر یک میلیون قطعه بیشتر بوده است.

وی بیان کرد: شهرستان درمیان دارای ۲۰۰ پروانه بهره‌برداری مرغ گوشتی است که سال گذشته ۱۷۸ واحد فعال بوده و جوجه‌ریزی در آنها انجام شده است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان درمیان گفت: با وجود اینکه پرورش‌دهندگان مرغ سال گذشته مشکلات متعددی داشتند اما تولید گوشت مرغ در این شهرستان ۲۰ درصد افزایش یافت.

وی اضافه کرد: تامین به‌موقع نهاده‌های طیور و توسعه زنجیره صنعت مرغ از عوامل رغبت مرغداران به افزایش جوجه‌ریزی بوده که موجب افزایش تولید گوشت مرغ و عرضه آن در بازار شده است.

نصیرایی گفت: همچنین این افزایش تولید گوشت سفید در سال گذشته گواهی بر بهبود روال و عملکرد وزارت جهاد کشاورزی در مدیریت گوشت مرغ و تامین نهاده‌های دام و طیور است.

وی با بیان اینکه شهرستان درمیان حدود یک سوم گوشت مرغ استان خراسان جنوبی را تولید می‌کند افزود: کیفیت مرغ تولیدی درمیان توسط کارشناسان دامپزشکی در حد مطلوب ارزیابی شده است.

مدیر جهاد کشاورزی درمیان اظهار داشت: تولید مرغ گوشتی در این شهرستان تبدیل به یک مزیت‌های نسبی اقتصادی شده و رغبت عمومی و ورود بهره‌برداران در این عرصه وجود دارد لذا مسوولان برای تداوم این فعالیت باید تمهیدات لازم را بیندیشند.