۳۱ فروردین ۱۴۰۱، ۱۳:۰۶
کد خبرنگار: 2205
کد خبر: 84709808
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

تولید گوشت سفید در شهرستان درمیان ۲۰ درصد افزایش یافت

۳۱ فروردین ۱۴۰۱، ۱۳:۰۶
کد خبر: 84709808
تولید گوشت سفید در شهرستان درمیان ۲۰ درصد افزایش یافت

بیرجند - ایرنا - مدیر جهاد کشاورزی شهرستان درمیان گفت: ۱۶ هزار و ۱۰۰ تن گوشت سفید سال گذشته در این شهرستان تولید شد که نسبت به سال ۱۳۹۹، رشد ۲۰ درصدی دارد.

سید محسن نصیرایی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: هفت میلیون قطعه‌ جوجه‌ریزی در مرغداری‌های این شهرستان انجام شد که نسبت به سال قبل‌تر یک میلیون قطعه بیشتر بوده است.

وی بیان کرد: شهرستان درمیان دارای ۲۰۰ پروانه بهره‌برداری مرغ گوشتی است که سال گذشته ۱۷۸ واحد فعال بوده و جوجه‌ریزی در آنها انجام شده است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان درمیان گفت: با وجود اینکه پرورش‌دهندگان مرغ سال گذشته مشکلات متعددی داشتند اما تولید گوشت مرغ در این شهرستان ۲۰ درصد افزایش یافت.

وی اضافه کرد: تامین به‌موقع نهاده‌های طیور و توسعه زنجیره صنعت مرغ از عوامل رغبت مرغداران به افزایش جوجه‌ریزی بوده که موجب افزایش تولید گوشت مرغ و عرضه آن در بازار شده است.

نصیرایی گفت: همچنین این افزایش تولید گوشت سفید در سال گذشته گواهی بر بهبود روال و عملکرد وزارت جهاد کشاورزی در مدیریت گوشت مرغ و تامین نهاده‌های دام و طیور است.

وی با بیان اینکه شهرستان درمیان حدود یک سوم گوشت مرغ استان خراسان جنوبی را تولید می‌کند افزود: کیفیت مرغ تولیدی درمیان توسط کارشناسان دامپزشکی در حد مطلوب ارزیابی شده است.

مدیر جهاد کشاورزی درمیان اظهار داشت: تولید مرغ گوشتی در این شهرستان تبدیل به یک مزیت‌های نسبی اقتصادی شده و رغبت عمومی و ورود بهره‌برداران در این عرصه وجود دارد لذا مسوولان برای تداوم این فعالیت باید تمهیدات لازم را بیندیشند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha