مشهد- ایرنا- استاندار خراسان رضوی در نخستین جلسه از سامانه سامد در سال جدید، روز شنبه ضمن پاسخگویی به تماسهای تلفنی جمعی از شهروندان و هم‌استانی‌ها، درخواست‌ها و مشکلات آنان را مورد رسیدگی قرار داد.

به گزارش ایرنا معاون ارتباطات مردمی دفتر مدیریت عملکرد، بازرسی و امور حقوقی استانداری خراسان رضوی روز شنبه در این خصوص به خبرنگار ایرنا گفت: در این برنامه ارتباط زنده تلفنی که از طریق شماره تلفن ۱۱۱ صورت گرفت، استاندار خراسان رضوی به صورت برخط به مشکلات ۱۹ نفر از هم استانی‌ها به صورت تلفنی رسیدگی و پس از ثبت درخواست‌های آنان، دستورات مقتضی را صادر کرد.   

علی اصغر ادبی افزود: درخواست اشتغال، درخواست تبدیل وضعیت از پیمانکاری به قراردادی، درخواست حل مشکل مسکن تعاونی مسکن راه آهن، مشکل ساکنان محله مجد و شهرداری، مشکل اراضی خریداری شده در منزل‌آباد و تهیه سند، مشکل اراضی چهل بازه، مشکل اشتغال و تهیه جهیزیه، مشکل درمان و نیاز به تسهیلات، مشکل کارکنان دانشگاه علوم پزشکی برای تبدیل وضعیت و همچنین مشکل ساخت و ساز در  روستاهای زیر ۲۰ خانوار از جمله مطالب مطرح شده در تماس تلفنی مردم با استاندار خراسان رضوی بود.

سامانه الکترونیکی ارتباط مردم با دولت با عنوان "سامد" از سال ۱۳۹۶ در دولت تدبیر و امید طراحی و راه‌اندازی شد که خراسان رضوی یکی از پیشگامان بهره‌گیری از این سامانه در کشور است و هم‌اکنون حدود چهار سال از فعالیت این سامانه در استان می‌گذرد.
به منظور رسیدگی به درخواست‌های مردم و افزایش رضایتمندی اجتماعی، بر اساس برنامه زمان‌بندی مشخص، هر هفته چند مدیر دستگاه اجرایی استان در استانداری خراسان رضوی حاضر شده و از طریق سامانه الکترونیکی "سامد" به صورت برخط و مستقیم پاسخگوی مشکلات شهروندان در استان خراسان رضوی هستند. 
کسانی که در دریافت خدمات از دستگاه‌های اجرایی خراسان رضوی دچار مشکل هستند می‌توانند طبق هماهنگی و اطلاع‌رسانی انجام شده از طریق سامانه ۱۱۱ با مدیر ارشد آن دستگاه تماس گرفته و مشکلات و درخواست‌های خود را مطرح کنند، پرتال اطلاع رسانی ارتباطات مردمی استانداری خراسان رضوی زمان حضور مدیران دستگاه‌های اجرایی را جهت اطلاع مردم از چند روز قبل به رسانه‌ها اعلام می‌کند.
پاسخگویی مدیران به مطالبات مردم از طریق این سامانه تاکنون در بسیاری از موارد بازتاب مثبتی در امیدآفرینی، افزایش اعتماد عمومی به کارگزاران دولت و کاهش تنش‌های اجتماعی در کشور به ویژه در استان خراسان رضوی داشته است.
علاوه بر مدیران کل، استاندار و معاونان بخشهای مختلف استانداری نیز به مناسبتهای مختلف هر ماه یک بار در این برنامه شرکت می‌کنند و به پرسش‌ها و مشکلات مردم پاسخ می‌دهند.
این سامانه در شیوع کرونا نقش مهمی در برقراری ارتباط مردم با مدیران داشته است که بدون الزام به مراجعه حضوری از طریق شبکه یکپارچه ارتباط مردم با دولت (سامد) در قالب تماس با شماره ۱۱۱ از تمامی شهرها و روستاهای استان ایده‌ها، پیشنهادها، انتقادها، شکایت‌ها، مشکلات و درخواست‌های خود را بدون واسطه در گفت و شنود با استاندار و دیگر مدیران استان مطرح کرده‌اند.