"نظری" هستم؛ بفرمایید!

مشهد -ایرنا- "نظری هستم بفرمایید"! این پربسامدترین عبارتی است که نماینده عالی دولت در خراسان رضوی در روزهای پاسخگویی به تماس‌های تلفنی مردمی تکرار می کند و چه بسیار که یکی از آن سوی خط ناباورانه و باتردید می‌گوید: واقعا خودتان هستید، آقای استاندار؟!

به گزارش ایرنا، استاندار خراسان رضوی روزهای شنبه هر هفته را برای پاسخگویی به تماس های مردمی و یا حضور در جمع مردم در نظر گرفته است و شهروندان می توانند در این روز بدون واسطه با وی سخن گفته و درخواست ها و مشکلات خود را با وی در میان بگذارند.

اگر برنامه ای برای سفر و یا میزبانی از مهمانی در دفتر استاندار برنامه ریزی نشده باشد، برگزاری ملاقات مردمی و یا پاسخگویی تلفنی به درخواست های مردم برنامه ثابت روزهای شنبه استاندار خراسان رضوی است و بر اساس آمارهای ارائه شده، از آبان‌ماه ۱۴۰۰ (زمان آغاز مسوولیت استاندار) تاکنون بیش از ۲۰ جلسه حضوری در این خصوص برگزار شده است.

عمده شنبه های هر هفته و براساس اطلاع رسانی از پیش انجام شده، یعقوبعلی نظری از ساعت ۱۲ تا ۱۳ به پاسخگویی تلفنی ارباب رجوع می پردازد تا فاصله میان مردم با نماینده عالی دولت در استان به قدر گرفتن شماره ۱۱۱ باشد.

زن خانه داری از یکی از روستاهای نیشابور دیروز در تماس تلفنی با استاندار، درخواست تامین مسکن کرد و نماینده عالی دولت در پاسخ او گفت: آیا به دهیار روستایتان مراجعه کرده اید؟ و وقتی این خانم گفت زمینی ندارم که به دهیار مراجعه کنم؛ استاندار در خصوص طرح نهضت ملی مسکن به او توضیحاتی داد و افزود: به دهیار مراجعه کن تا اگر سایر شرایط این طرح را داشتی، زمین رایگان در اختیار شما قرار گیرد.

بلافاصله تماس دیگری برقرار شد که یکی از کسبه شهرستانی درخواست وام برای گسترش کسب و کار خود را داشت که قرار شد کارکنان استانداری برای راهنمایی بیشتر با شماره وی تماس بگیرند.

سامانه الکترونیکی ارتباط مردم و دولت، موسوم به "سامد" از سال ۱۳۹۶ راه‌اندازی شد که خراسان رضوی یکی از پیشگامان بهره‌گیری از این سامانه در کشور است و هم‌اکنون حدود چهار سال از فعالیت این سامانه در استان می‌گذرد.

یک بانوی دیگر هم استانی در تماس با استاندار خراسان رضوی، از شرایط نامساعد اقتصادی خود گلایه کرد و با وجودی که شرایط دریافت خدمات حمایتی کمیته امداد امام خمینی (ره) را نداشت، استاندار خراسان رضوی را برای درد دل های خود سنگ صبوری یافته بود و نماینده عالی دولت وی را راهنمایی کرد و گفت: بررسی کنید و ببینید اگر شرایط راه اندازی کسب و کاری را دارید، همکاران ما در خصوص راه‌اندازی کار و وام خوداشتغالی شما را راهنمایی کنند.

پیرمردی روستایی، که سابقه ۲ ماه حضور در جبهه دفاع مقدس داشت، بدون توجه به پاسخ های استاندار تنها در حال صحبت کردن بود و کمتر به سخنان استاندار گوش می‌داد، در مورد خانه‌ای که در روستا ساخته بود و اکنون شرایط بازپرداخت قرض خود را نداشت سخن گفت که نظری گفت: حاج آقا! کمی گوش کن که من چه میگویم، ببین تسهیلاتی برای ساخت مسکن روستایی وجود دارد و امکان استفاده از وام قرض‌الحسنه را هم دارید و تا چند روز دیگر، همکاران من با همین شماره‌ای که تماس گرفته‌ای با شما تماس خواهند گرفت.

معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار خراسان رضوی که به تازگی سرپرستی دفتر مدیریت عملکرد، بازرسی و امور حقوقی استانداری را عهده دار شده است، به خبرنگار ایرنا گفت: رسیدگی به درخواست‌های مردم موجب افزایش رضایتمندی و سرمایه اجتماعی می شود، بر همین اساس، سعی شده است تا با برنامه زمان‌بندی مشخص، هر هفته چند نفر از مدیران دستگاه های اجرایی استان در استانداری خراسان رضوی حاضر شده و از طریق سامانه الکترونیکی "سامد" به صورت برخط و مستقیم پاسخگوی مشکلات شهروندان باشند.

مرتضی دهقانی افزود: علاوه بر مدیران کل، استاندار و معاونان بخش های مختلف استانداری نیز به مناسبتهای مختلف هر ماه در این برنامه شرکت می‌کنند و از نزدیک به پرسش‌ها و مشکلات مردم پاسخ می‌دهند.

یک جوان گنابادی در خصوص جذب و استخدام خود در فرمانداری این شهرستان با نماینده عالی دولت تماس گرفت و درخواست خود را بیان کرد و استاندار نیز به صراحت بیان کرد: ما اکنون مجوزی برای استخدام در وزارت کشور نداریم ولی اگر تمایل و آمادگی در کار با بخش های خصوصی را داشته باشید، همکاران من بررسی می‌کنند تا با توجه به تخصص و توانایی که دارید بتوانید در جایی مشغول کار شوید.

خانم خانه داری نیز در تماس با مرکز سامد بیان کرد: ۲ سال است که ازدواج کرده‌ام و شوهرم مغازه پوشاک بچه گانه داشت که در زمان کرونا ورشکست شد و اکنون نیز در انتظار نورسیده ای هستیم و استاندار او را برای دریافت اطلاعات بیشتر در خصوص وام اشتغال به همکاران خود معرفی کرد تا در صورت داشتن شرایط بتواند از این وام بهره ببرد.

«می‌خواهم با خود استاندار حرف بزنم»، این جمله ای بود که خانمی در تماس تلفنی با استاندار بیان کرد و نظری گفت: بفرمایید! در خدمتم. وی بیان کرد که چند سال گذشته شوهرش تصادفی داشته و اکنون در پرداخت دیه ۳۰ میلیونی خود دچار مشکل شده است و همسرش اکنون دچار مشکل قلبی هم شده است، و درخواست بخشش دیه و یا تخفیف در بازپرداخت آن را داشت که استاندار گفت: موضوع دیه و یا کم شدن جریمه در اختیار دستگاه قضا است ولی امکان معرفی شما برای دریافت وام وجود دارد.

"نظری" هستم؛ بفرمایید

معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری خراسان رضوی به خبرنگار ایرنا گفت: دیروز ۳۷ نفر توانستند در مدت زمان حدود یک ساعته تعیین شده با استاندار هم کلام شده و درخواستهای خود را بیان کنند که درخواست ۱۷ نفر از آنان قابلیت رسیدگی داشت.

دهقانی افزود: از مهمترین موضوعات بیان شده توسط مردم استان می توان به درخواست اشتغال و تسهیلات خوداشتغالی، درخواست تسهیلات مسکن روستایی، تقاضا برای گرفتن تسهیلات بانکی و سهولت در شرایط اعطای وام، درخواست مساعدت و ارائه خدمات حمایتی برای مددجویان کمیته امداد امام خمینی(ره) و نیز تقاضای رسیدگی به مشکلات بیمه شدگان طرف قرارداد برخی از شرکت های بیمه تکمیلی اشاره کرد.

عقربه های ساعت ۱۴ را نشان می دهد و دیگر استاندار باید برای نشست دیگری سالن را ترک کند و من به این می اندیشم که حتی آنان که در این تماس های تلفنی صمیمانه و بی تکلف با استاندار، مشکلشان حل نشد نیز بی‌پاسخ نمانده اند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha