شیراز-ایرنا- معاون هماهنگی امور زائرین و گردشگری استانداری فارس با بیان اینکه در سالهای اخیر تصرف عرصه پیرامونی منطقه گردشگری چشمه گلابی این جاذبه طبیعی را دچار مخاطره و تهدید کرده است، گفت:با کمک جامعه محلی و رفع اختلافات بین دو روستا در محدوده موردنظر از عرصه منابع طبیعی صیانت و حفاظت می‌شود.

به گزارش ایرنا از پایگاه اطلاع رسانی استانداری فارس، محمد فرخ زاده روز یکشنبه در این باره افزود: تفرجگاه چشمه گلابی یکی از بکرترین مناطق و زیباترین جاذبه‌های طبیعی در شهرستان داراب به شمار می‌رود که شایسته است بیش از گذشته مورد توجه قرار گیرد.

معاون هماهنگی امور زائرین و و گردشگری استانداری فارس بر ضرورت سرمایه گذاری مناسب در این فضای بکر گردشگری تأکید کرد و افزود: زمین تفرجگاه چشمه گلابی  متعلق به هلال احمر است که متقاضیان علاقمند هستند بصورت محلی سرمایه گذاری کنند و این تفرجگاه را تبدیل به مکان مطلوبی کنند.

فرخ زاده اضافه کرد: با هماهنگی فرماندار شهرستان و هلال احمر استان به عنوان مالک زمین مقدمات کار و پرونده خوانی انجام شده است و  مقرر شد اختلافات محلی و جلوگیری از زمین خواری و تصرف های در حال انجام و با حکمیت شوراهای محلی رفع شود.

معاون استاندار با اشاره به اینکه در سفر مهندس اوحدی معاون توسعه وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور مقرر شد طی جلسه ای با رییس هلال احمر کشور موضوع زمین مشکل شود و با بهره گیری از توانمندی تعاونی جامعه محلی و واگذاری به آنها مطرح و اقدامات اجرایی انجام شود.

چشمه گلابی در ۱۷ کیلومتری غرب داراب از مناطق بکر و زیبا در استان فارس است که نه تنها تامین کننده آب شرب این شهر محسوب می شود بلکه طبیعت زیبا و دلنشین آن می تواند این منطقه را به محیطی برای جذب توریسم تبدیل کند.

داراب در فاصله ۲۵۴ کیلومتری از شهر شیراز قرار دارد.