اردبیل-ایرنا- مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان اردبیل گفت: هم اکنون ۳۴ نوع خدمت متنوع در سامانه "برق من" به کاربران و مشترکان برق ارائه می‌شود.

به گزارش ایرنا، حسین قدیمی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگاران با بیان اینکه تاکنون ۶ درصد از مشترکان برق در استان اردبیل در برنامه نرم افزاری "برق من" ثبت نام کرده اند، افزود: به عبارتی هم اکنون فقط ۳۴ هزار و ۶۲۵ مشترک برق در این استان از این سامانه استفاده می‌کنند.

وی خواستار استفاده تمامی مشترکان برق استان از این سامانه شد و اظهار کرد: تمامی مشترکان برق امکان بهره مندی از امکانات برنامه نرم افزاری "برق من" را بر روی تلفن‌های همراه خود دارند.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان اردبیل با اشاره به اینکه هر روز این سامانه به روز رسانی شده و خدمات جدیدی در آن به مشترکان ارائه می‌شود، بیان کرد: هم اکنون ۳۴ نوع خدمت متنوع در اپلیکیشن "برق من" به کاربران و مشترکان برق ارائه می‌شود.

قدیمی اضافه کرد: شرکت توزیع نیروی برق در راستای طرح تحول دیجیتال در صنعت برق و همچنین رفاه و آسایش مردم و ارائه خدمات غیرحضوری به مشتریان سامانه برق ایران اپلیکیشن برق من را در اختیار مشترکان قرار داده که تقریباً تمام خدمات مربوط به برق را تمام‌ و کمال در اختیار کاربر قرار می‌دهد.

وی با بیان اینکه برق من یک اپلیکیشن کاربردی است، ادامه داد: مشترکان می‌توانند با نصب برنامه نرم افزاری برق من بدون مراجعه حضوری از نوع مصرف، میزان مصرف، پرداخت قبض بدون نیاز به مراجعه به بانک و ثبت انواع در خواست‌ها بهرمند شوند.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان اردبیل با اشاره به اجرایی شدن تعرفه‌های جدید برق گفت: مشترکان می‌توانند با نصب این برنامه از پله مصرفی خود آگاهی یافته و از روش‌هایی که برای کم مصرفی در آن توصیه شده بهره ببرند.

قدیمی با توصیه مشترکان برای نصب این برنامه افزود: هرچه تعداد بیشتری از مشترکان نسبت به نصب برنامه نرم افزاری "برق من" اقدام کنند، میزان مراجعات به ادارات و به تبع آن تردد و ترافیک شهر کاهش می‌یابد و در زمان شهروندان هم صرفه جویی می شود.

وی انتخاب پله مصرف، تمامی کارهای خرید و جابه جایی انشعاب و کنتور، تغیر نام اشتراک، ثبت خسارت، گزارش نوسان برق، مشاهده سابقه مصرف برق از سال‌های دور تا به امروز ، الگوی مصرف منطقه، نحوه محاسبه قبوض و اطلاعات جزئی اشتراک برق را از جمله مزایای استفاده از سامانه برق من عنوان کرد.

قدیمی درخواست انشعاب جدید، درخواست تفکیک یا ادغام، وصل مجدد انشعاب، تغییر مکان داخلی، جمع‌آوری موقت انشعاب، آزمایش کنتور، درخواست اصلاح نام، اصلاح اطلاعات، درخواست افزایش یا کاهش انشعاب، اصلاح سرویس انشعاب، قطع موقت انشعاب، نصب مجدد انشعاب، جمع‌آوری دائم انشعاب و تغییر تعرفه را از دیگر مزایای استفاده از سامانه برق من ذکر کرد.

وی اظهار کرد: اعلام خاموشی، مراکز استخراج رمز ارز غیرمجاز،خوداظهاری کارکرد برق و مشاهده قبض و درخواست بررسی مجدد آن از دیگر قابلیت های پیش بینی شده در این سامانه است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان اردبیل همچنین با اشاره به راه‌اندازی قبض برق دیجیتال اپلیکیشن "برق من" بیان کرد: در قبض دیجیتال علاوه بر مشاهده مبلغ قبض، تحلیل جایگاه مصرف برق مشترک نسبت به سایر شهروندان، مشخصات کامل و تصویر چهره و زمان مراجعه بعدی مامور قرائت قابل مشاهده است.

قدیمی اضافه کرد: این امکانات در نسخه موبایلی برق من نیز به راحتی در دسترس بوده و مشترکان با نصب آن می توانند از خدمات ارایه شده بدون نیاز به مراجعه حضوری بهره مند شوند.

به گزارش ایرنا، در مجموع بیش از ۵۸۰ هزار مشترک برق در اردبیل از خدمات شرکت توزیع نیروی برق استان استفاده می کنند.