به گزارش بامداد چهارشنبه ایرنا از مرکز خبر حوزه، آیت الله علیرضا اعرافی در جلسه درس اخلاق در حسینیه امام خمینی (ره) قم با اشاره به کنگره حضرت خدیجه(س) که در جامعه المصطفی پی ریزی شد، افزود: پس از دو سال تلاش نشست هایی پی ریزی شد و دیداری با مقام معظم رهبری داشتیم و از رهنمودهای ایشان درباره این بانوی بزرگ استفاده بردیم و در نهایت صدها مقاله و کتاب حاصل شد که کتاب های «دانش نامه حضرت خدیجه در منابع روایی و تاریخی أهل سنت»، «دانشنامه حضرت خدیجه» و «صدف کوثر - مجموعه مقالات درباره حضرت خدیجه» از جمله آنها است.
وی در مقدمه دوم به نقشه راه بنی امیه و معاندان خاندان پیامبر(ص) اشاره کرد و تصریح کرد: دسیسه های سنگینی که در تاریخ اسلام رقم خورد نسبت به خاندان پیامبر به خصوص نسبت به حضرت فاطمه زهرا (س) و حضرت امیرالمومنین(ع) دسیسه های متعددی بود نقشه هایی که از سوی مغرضان و مخالفان خط عدالت علوی از نگاه عمومی به دو گونه تقسیم می شوند یک نقشه و خطی که دنبال شد نقشه مقابله عملی با خاندان پیامبر بود.
عضو فقهای شورای نگهبان افزود: این یک طراحی بود که بعد از پیامبر آغاز شد یک خط مبارزه علنی و غیر علنی علیه خط نبوی رقم خورد و معاندان در برابر خط نورانی قد علم کردند و در خیلی از موارد موفق بودند و اگر ایستادگی خاندان پیامبر و صحابه راستین او نبود حتما این حجم از طراحی مبارزه ختم نبوی را محو کرده بود اما حقانیت و روحانیت از یک سو و ایستادگی و مقاومت از سوی دیگر، نقشه عملیاتی مبارزه با خط پیامبر(ص) را نقش بر آب کرد؛ این نقشه عملی در سقیفه، جنگ ها علیه حضرت امیر تا عاشورا و حوادث دوران خلافت جریان داشته اند.
وی روش دوم معاندین رسول الله (ص) را مبارزه با اندیشه علمی و فکری مسلمانان عنوان کرد و بیان کرد: این نقشه برای تصرف در قلمرو دانش و اندیشه مسلمانان و زیر و رو کردن علوم اسلامی و برای اینکه در ذهن و اندیشه عالم اسلام جایگاه رفیع خط نبوی و علوی را تخریب و خاموش کنند صورت گرفت.
عضو شورای عالی حوزه های علمیه افزود: این نقشه دوم همان جنگ معرفتی است و امروز از طریق تولید مستمر معلومات غلط در فضای مجازی و غیر آن در صدد یک جنگ شناختی هستند؛ پس خط علوی در برابر دو کارزار و جنگ عملی و انواع مضایق و دوم در قلمرو معرفت و شناخت و عالم درون امت اسلامی قرار داشت.
وی جنگ شناختی علیه خاندان نبوی (ع) را دارای شیوه های گوناگونی برشمرد و خاطرنشان کرد: یکی از جلوه های آن رونوشت گرفتن از فضایلی بود که رسول الله(ص) درباره حضرت امیر بیان کردند ولی این افراد فضایل را منطبق بر أفرادی ناشایست و غیر ذی حق کردند؛ اما جلوه دوم در این جنگ شناختی، تلاش برای عدم ماندگاری این فضایل بواسطه تحریف، جعل و جابجایی آنها بود.