طرح‌های نیمه‌تمام عمرانی قم در اولویت بودجه‌بندی قرار گیرند

قم- ایرنا- مدیر حوزه‌های علمیه با تاکید بر لزوم اولویت‌بندی در بودجه‌بندی برنامه‌های عمرانی، گفت: باید در برنامه‌های عمران شهری قم آن دسته از طرح‌ها که نیمه‌تمام هستند را در اولویت قرار داد.

به گزارش عصر سه‌شنبه از مرکز خبر حوزه، آیت‌الله علیرضا اعرافی عصر امروز در دیدار اعضای شورای اسلامی شهر قم اظهار داشت: شهر قم، قلب تپنده فکری ایران و جهان اسلام است؛ از این‌جاست که فکر و اندیشه دینی و روح عبادی و اعتقادی اسلامی به دنیا صادر می شود.

عضو مجلس خبرگان رهبری بیان کرد: به دلیل فعالیت هایی که در چند دهه در عرصه بین الملل داشته ام؛ با پوست، گوشت و استخوانم دایره نفوذ قم را درک می کنم.  

اعرافی داشتن پیوست های فرهنگیِ کشوری و بین المللی را از لوازم برنامه‌های شهری قم دانست و گفت: باید اعضای شورای اسلامی این شهر در تمام برنامه ریزی های خود به این امر دقت داشته باشند.

وی تصریح کرد: درخواست دارم اعضای شورای اسلامی شهر قم، لایحه بودجه سال جدید را با دقت مورد مطالعه و آن را مورد بررسی قرار دهند تا از فرصت های موجود در آن برای مسایل شهری قم استفاده شود.

اعرافی با اشاره به لزوم داشتن رویکرد مردمی و مشارکت خواهی اجتماعی، افزود: باید از ظرفیت های حضور مردم در عرصه های گوناگون برای پیشبرد برنامه های فرهنگی و عمرانی استفاده برد.

عضو شورای عالی حوزه بیان کرد: نگاه شورا و شهرداری به مقوله معماری و شهرسازی اسلامی امر مهمی است که در وهله اول باید در مرکز پژوهش های شورا مورد توجه قرار گیرد.

اعرافی اظهار داشت: هم افزایی میان‌دستگاهی باید سرلوحه کار مسئولان استانی قرار گیرد؛ تعاملات مسئولان استان قم باید تقویت شود.

وی گفت: آسیب های اجتماعی را می توان از طریق عمران شهری پیشگیری کرد؛ مسایلی مانند «حاشیه‌نشینی» یکی از اصلی ترین عوامل ایجاد آسیب های اجتماعی است.

عضو فقهای شورای نگهبان گفت: در موضوع‌هایی همچون خانواده و بحران جمعیت و همچنین ایجاد مسجد به ویژه در محلات نوپا لازم است، برنامه ریزی ها و اقدام‌های دقیق صورت گیرد؛ قم باید در این زمینه ها الگوی سایر استان ها باشد.

وی تاکید کرد: در انتخاب نام اماکن و معابر مختلف قم باید به تاریخ این استان دقت کرد و نام علما، شهدا و بزرگان علمی، فرهنگی و معنوی قم را از این طریق مورد توجه قرار داد.

اعرافی در بخش دیگر سخنان خود، ضمن تبریک ایام ماه مبارک رمضان گفت: این ماه، شهرالله است؛ این ماه هم ما را به خدا وصل می‌کند و هم خادم قلبی مردم قرار می‌دهد؛ البته این امر منوط به داشتن اخلاص است.  

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha