گناباد-ایرنا- فرماندار گناباد گفت: تولید مبتنی بر نگاه فناورانه و دانش‌بنیان باید به فرهنگ عمومی در جامعه تبدیل شود و احساس مسوولیت عمومی همه بخشها نسبت به این موضوع افزایش یابد.

رضا نصیری روز چهارشنبه در جلسه شورای فرهنگ عمومی گناباد با اشاره به نامگذاری امسال به عنوان تولید، دانش‌بنیان و اشتغال آفرین توسط رهبر معظم انقلاب افزود: تحقق منویات رهبر معظم انقلاب در این زمینه نیازمند مشارکت عمومی و بهره‌گیری از پتانسیلهای بخشهای اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی است و باید راهکارهای مشخص و عملیاتی توسط متخصصان و دانشگاهها در این خصوص تدوین شود.

وی فرهنگ‌سازی را از الزامات مهم تحقق این موضوع ذکر کرد و گفت: باید با فرهنگ سازی مناسب احساس مسوولیت عمومی نسبت به تولید دانش‌بنیان افزایش یابد.

فرماندار گناباد در ادامه گفت: ۶۰۶ رشته قنات با ظرفیت تولید آب  یک هزار لیتر در ثانیه در گناباد وجود دارد که با نگاه علمی و تحقیقاتی می‌توان از این ظرفیت بزرگ منابع آبی برای تولیداتی کیفی در بخش کشاورزی استفاده کرد.

امام جمعه گناباد هم در این جلسه گفت: یکی از آسیبها و موانع مهم برای تحقق کامل منویات رهبر معظم انقلاب در نامگذاری سالها، نگاه شعاری بخشهای مختلف به عملیاتی کردن این مساله است، بنابراین باید با پرهیز از نگاه شعاری راهکارهای عملیاتی و روشن برای محقق کردن شعار امسال با  عنوان سال تولید، دانش‌بنیان و اشتغال‌آفرین تدوین شود و شورای فرهنگ عمومی نقش مهمی در این زمینه بر عهده دارد.

حجت‌الاسلام حسن صادقی نسب افزود: تحقق تاکیدات رهبر معظم انقلاب در نامگذاری امسال باید به مطالبه عمومی همه بخشها تبدیل شود که دانشگاهها و مراکز آموزش عالی وظیفه بسیار مهمی در این زمینه بر عهده دارند و باید از نگاه آموزشی صرف خارج و با افزایش ارتباط با بخش صنعت و سایر بخشهای فناور سهم بیشتری در تولیدات دانش‌بنیان داشته باشند.

مرکز شهرستان گناباد در فاصله ۲۸۷ کیلومتری جنوب مشهد واقع است.