به گزارش ایرنا از وزارت آموزش و پرورش، یوسف نوری در حاشیه مراسم انعقاد تفاهم نامه همکاری بین آموزش و پرورش و مناطق آزاد در جمع خبرنگاران درپاسخ به این سوال که آیا قرار است در مناطق آزاد، پردیس جدید دانشگاه فرهنگیان راه اندازی شود، اظهارکرد: برنامه آموزش و پرورش در بلندمدت برای ترمیم نیازهای نیروی انسانی مورد نیاز قطعا دانشگاه فرهنگیان است و تلاش می کنیم گسترش نیرو را به نحوی انجام دهیم که جریان رشد دانش آموز در افق ۲۰ ساله دیده و بخشی از نیاز تامین نیروی انسانی تامین شود.
وی با بیان اینکه یکی از بسترهای موجود مناطق آزاد هستند، افزود: تعداد زیادی از این مناطق در موقعیت های جغرافیایی که محرومیت مضاعف دارند واقع شده اند، لذا نیاز به معلم دارند و در برنامه های سال آینده این تامین نیرو دیده خواهد شد.
بخش عمده ساخت مدارس برعهده خیرین است
وزیر آموزش و پرورش درباره ساخت و نوسازی مدارس فرسوده نیز در مناطق آزاد تصریح کرد: در سفرهای استانی یکی از توجهات ویژه دولت به مدارس است که بخش عمده ای از ساخت مدارس برعهده خیرین مدرسه ساز است.
ارائه نسخه اولیه آیین رتبه بندی معلمان به دولت
وی درباره نهایی شدن آیین نامه رتبه بندی معلمان نیز گفت: زمان نهایی شدن این آیین نامه تا امروز بود که جلسات بسیار زیاد کارشناسی با حضور اعضا در این باره برگزار و نسخه اولیه آن به دولت ارسال شد این نسخه اولیه نسخه ای است که باید براساس شرایط کمی و کیفی بررسی شود.
نوری درباره شاخص های این آیین نامه نیز افزود: هیچوقت نمی توان با یک آیین نامه همه را راضی کرد اما تعداد کمی از معلمان در این باره صحبت هایی دارند که می توانند نقطه نظرات خود را برای ما بفرستند تا با حضور افراد بررسی کارشناسی شود.
وزیر آموزش و پرورش همچنین درباره شیوه ادامه فعالیت مدارس نیز اظهار کرد: مدارس با قوت حضوری خواهد بود؛ به دلیل اینکه بسیار از آموزش جامانده ایم و از هر بعد خسارات دیده ایم، آموزش باید حضوری باشد.
وی اضافه کرد: تاکنون براساس اعلام ستاد مقابله با کرونا محدودیتی برای تعداد دانش آموز در کلاس های درس نبوده است، فضای مجازی فقط به عنوان مکمل استفاده خواهد شد و آموزش ترکیبی نداریم. برخی از مدارس سیستم خنک کننده نداشتند که اعلام کردیم آن را تامین کنند همچنین سرانه ای به مدارس داده می شود که بخشی از نارسایی ها حل شود.
وزیر آموزش و پرورش همچنین در پاسخ به سوال دیگری درباره جبران عقب ماندگیهای تحصیلی بیان کرد: یک روش جبرانی وجود دارد، در قرارگاه عدالت تربیتی اقداماتی با مشارکت خیرین در حال پیگیری است، امروز هم در دولت مطرح کردم و رییس جمهور گفتند اعتباری برای این امر درنظر گرفته شود که ما جبرانی تابستان را برای دانش آموزانی که جاماندهاند داشته باشیم. این اقدام با توافق اولیا انجام خواهد شد.