اراک - ایرنا - سرپرست آموزش، ترویج و مشارکت‌های مردمی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مرکزی گفت: ۲ هزار و ۵۰ همیار طبیعت در راستای حفاظت و حراست از عرصه‌های طبیعی و ملی در این استان جذب شد.

«مریم غفوری فرد » روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: یک هزار و ۵۰ نفر این افراد سال ۱۴۰۰ و بقیه در سال‌های گذشته در راستای حفظ و حراست از اراضی طبیعی و ملی جذب اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مرکزی شدند.

وی ادامه داد: ترویج فرهنگ منابع طبیعی در بین اقشار جامعه، جلب مشارکت مردم در امر حفاظت، احیا و توسعه در منابع طبیعی، ساماندهی علاقمندان و دوستداران منابع طبیعی، شوراهای اسلامی، دهیاران،‌ بسیجیان و سایر اقشار جامعه در قالب تشکل همیاران طبیعت از جمله اهداف جذب همیار طبیعی در اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مرکزی است.

سرپرست آموزش، ترویج و مشارکت‌های مردمی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مرکزی خاطرنشان کرد: آموزش همیاران طبیعت با هدف تقویت سطح دانش و بهره گیری از توانمندی های آنان، بینش و مهارت در بین اقشار جامعه از طریق همیاران طبیعت از دیگر اهداف جذب همیار طبیعت در این اداره کل است.

غفوری فرد گفت: همیاران طبیعت در سه سطح همیار طبیعت مروج، همیار طبیعت مروج دانش آموزی و همیار طبیعت محافظ گروه‌بندی می شوند.

وی اقدام فرهنگی را تنها راه برون رفت از مشکلات بر سر راه حفاظت از منابع طبیعی عنوان کرد و افزود: حضور و جذب همیار طبیعت نقش مهمی در حفاظت از عرصه‌های طبیعی و ملی استان و کشور به همراه دارد.

سرپرست آموزش، ترویج و مشارکت‌های مردمی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مرکزی اظهار داشت: مردم و دوستاران طبیعت می توانند از طریق سامانه  hamyartabiat.frw.ir برای حفاظت و حراست از عرصه‌های طبیعی به عنوان همیار طبیعت ثبت نام کنند.

استان مرکزی با ۲۹ هزار و ۵۳۰ کیلومتر مربع وسعت، حدود یک و ۸۲ صدم درصد از مساحت کشور را به خود اختصاص داده که ۷۰ درصد آن را عرصه های منابع طبیعی تشکیل می دهند.