۲۹ فروردین ۱۴۰۱، ۸:۳۸
کد خبر: 84718835
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۲ هزار همیار طبیعت در منابع طبیعی استان مرکزی جذب شد

۲۹ فروردین ۱۴۰۱، ۸:۳۸
کد خبر: 84718835
۲ هزار همیار طبیعت در منابع طبیعی استان مرکزی جذب شد

اراک - ایرنا - سرپرست آموزش، ترویج و مشارکت‌های مردمی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مرکزی گفت: ۲ هزار و ۵۰ همیار طبیعت در راستای حفاظت و حراست از عرصه‌های طبیعی و ملی در این استان جذب شد.

«مریم غفوری فرد » روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: یک هزار و ۵۰ نفر این افراد سال ۱۴۰۰ و بقیه در سال‌های گذشته در راستای حفظ و حراست از اراضی طبیعی و ملی جذب اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مرکزی شدند.

وی ادامه داد: ترویج فرهنگ منابع طبیعی در بین اقشار جامعه، جلب مشارکت مردم در امر حفاظت، احیا و توسعه در منابع طبیعی، ساماندهی علاقمندان و دوستداران منابع طبیعی، شوراهای اسلامی، دهیاران،‌ بسیجیان و سایر اقشار جامعه در قالب تشکل همیاران طبیعت از جمله اهداف جذب همیار طبیعی در اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مرکزی است.

سرپرست آموزش، ترویج و مشارکت‌های مردمی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مرکزی خاطرنشان کرد: آموزش همیاران طبیعت با هدف تقویت سطح دانش و بهره گیری از توانمندی های آنان، بینش و مهارت در بین اقشار جامعه از طریق همیاران طبیعت از دیگر اهداف جذب همیار طبیعت در این اداره کل است.

غفوری فرد گفت: همیاران طبیعت در سه سطح همیار طبیعت مروج، همیار طبیعت مروج دانش آموزی و همیار طبیعت محافظ گروه‌بندی می شوند.

وی اقدام فرهنگی را تنها راه برون رفت از مشکلات بر سر راه حفاظت از منابع طبیعی عنوان کرد و افزود: حضور و جذب همیار طبیعت نقش مهمی در حفاظت از عرصه‌های طبیعی و ملی استان و کشور به همراه دارد.

سرپرست آموزش، ترویج و مشارکت‌های مردمی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مرکزی اظهار داشت: مردم و دوستاران طبیعت می توانند از طریق سامانه  hamyartabiat.frw.ir برای حفاظت و حراست از عرصه‌های طبیعی به عنوان همیار طبیعت ثبت نام کنند.

استان مرکزی با ۲۹ هزار و ۵۳۰ کیلومتر مربع وسعت، حدود یک و ۸۲ صدم درصد از مساحت کشور را به خود اختصاص داده که ۷۰ درصد آن را عرصه های منابع طبیعی تشکیل می دهند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha