شاهرود - ایرنا - فرماندار شاهرود گفت: نیروهای مسلح کشور در آمادگی کامل برای دفاع از کیان اسلامی به سر می برند و ارتش در مقابله با تهاجم ترکیبی دشمنان گام‌های مهمی برداشته است.

به گزارش ایرنا ، ابوطالب جلالی روز دوشنبه در آیین گرامیداشت روز ارتش و رژه اقتدار نیروهای مسلح در میدان ولایت شاهرود افزود: نقش مهم و ارزشمند ارتشیان از دهه ۵۰ در استکبارستیزی و تحمل زندان‌های رژیم پهلوی و شکنجه تا جانبازی و شهادت در آن زمان و همچنین دوران دفاع مقدس و دفاع از حرم و حتی بحران‌ها و بلایای طبیعی از جمله سیل و زلزله و مقابله با کرونا را مردم فراموش نخواهند کرد.

وی با اشاره به اینکه ارتش جمهوری اسلامی در دفاع از انقلاب، ارزش‌های آن و کیان عزیزیمان همواره برای ملت گام برداشته است، ادامه داد: تقدیم ۴۸هزار شهید سندی واضح بر این ادعا بشمار می‌رود.

جلالی، تعامل و هماهنگی بسیار بالای بین نیروهای مسلح همراه با تدابیر رهبر معظم انقلاب برای حفظ امنیت پایدار و اقتدار ایران و ملت فهیم را در جهان بی‌نظیر خواند و ابراز داشت: ارتشیان پرورش یافته مکتب عاشورا و امام خمینی(ره) هستند.

وی با بیان اینکه در روزهای نخست پیروزی انقلاب عده‌ای برای تخریب ارتش برنامه داشتند، افزود: امام خمینی (ره) با ورود به موقع و تقدیر از فعالیت‌های ارتشیان در پیروزی انقلاب و حمایت از مردم و همچنین نامگذاری ۲۹ فروردین به عنوان روز گرامیداشت ارتش، برنامه دشمنان را خنثی کردند.

ارتش ایران مکتبی است

امام جمعه شاهرود هم در این آیین گفت: ارتش ایران اسلامی در میان ارتش‌های دنیا به برکت انقلاب اسلامی و تربیت دینی و معنوی مکتب امام خمینی (ره) بی نظیر است.

حجت الاسلام عباس امینی افزود: آمادگی و اقتدار نظامی ارتش و نیروهای مسلح همراه آمادگی روحی و معنوی آنها در هیچ ارتشی یافت نمی شود چراکه برگرفته از مکتب عاشورای امام حسین (ع) است.

وی ابراز داشت : بخشی از غرور، اقتدار و امیدآفرینی ملت ایران در توانمندی‌های ارتش ریشه دارد که خنثی سازی یاس‌پراکنی دشمنان نظام اسلامی را به دنبال دارد.

امینی ادامه داد: ملتی که نیروهای مسلح مقتدر و آگاه دارد در کنار امنیت و آرامش مرزها و درون کشور بر مسایل اقتصادی نیز پیروز می‌شود.   

تلاوت آیاتی از کلام الله مجید، سرود جمهوری اسلامی توسط رزم نوازان ارتش و رژه خودرویی یگان‌های نمونه نیروهای مسلح از مقابل قرآن مجید، جایگاه، پرچم جمهوری اسلامی و تصاویر شهدا با حضور مردم و خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران انجام شد.

در این آیین فرماندهان نظامی و انتظامی، بسیج ، امام جمعه، معاون استاندار سمنان و فرماندار شاهرود ،رییس دادگستری، دادستان عمومی و انقلاب به همراه مسوولان دستگاه‌های اجرایی نیز در جایگاه حضور داشتند.