شیراز- ایرنا- مدیرکل پدافند غیر عامل فارس و دبیر ستاد استانی مدیریت کرونا گفت: تاکنون در استان فارس ۹ میلیون و ۲۷ هزار و ۴۸۰ دُز واکسن کرونا به افراد بالای ۱۲ سال تزریق شده است.

محمد جباریان، روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: از این تعداد ۹۵ درصد مربوط به دُز اول، ۹۰ درصد مربوط به دُز دوم و ۵۶ درصد مربوط به دُز سوم است.

دو شهرستان فارس در وضعیت قرمز کرونایی
دبیر ستاد استانی مدیریت کرونا در فارس، با بیان اینکه هم اینک از مجموع ۳۶ شهرستان استان، ۲ شهرستان سرچهان و خنج در وضعیت قرمز کرونایی قرار دارند ادامه داد: علاوه بر این پنج شهرستان فسا، نی ریز، بوانات، رستم و بیضا نیز در وضعیت نارنجی و ۲۹ شهرستان دیگر استان از جمله شیراز در وضعیت زرد قرار دارند.
جباریان افزود: توصیه و تاکید ما همچنان بر تزریق واکسن، رعایت فاصله‌گذاری و استفاده از ماسک است که امیدواریم از سوی شهروندان جدی گرفته شود.
وی ادامه داد: در اواسط فروردین ماه جاری تعداد شهرستان های قرمز استان یک شهرستان بود و سه شهرستان نیز در وضعیت آبی قرار داشتند اما امروز تعداد شهرستان های قرمز به عدد ۲ رسیده و هیچ شهرستان آبی نیز در استان نداریم.
او اظهار داشت: عادی انگاری شرایط و بی توجهی نسبت به رعایت دستورالعمل ها موجب می‌شود شرایط سخت تر و روند شیوع کرونا شتاب گیرد، بنابراین از شهروندان تقاضا داریم که در رعایت دستورالعمل های بهداشتی جدیت داشته باشند.